İletişimin hemen hemen tüm yönlerini önemli ölçüde etkileyen sosyal medya ve sosyal paylaşım siteleri; Zamanla, kullanıcılara daha önce fiziksel ve medya erişimi çok zor olan ünlü kişileri takip etme ve onlarla etkileşim kurma yeteneği sağlarlar. Öyle ki, ünlüleri sosyal paylaşım sitelerinden takip etmek, sosyal paylaşım sitelerini kullanmak kadar yaygın bir davranış biçimi haline geldi. Bu tür etkileşimin belirli bir biçimi olarak tanımlanan parasosyal etkileşim çalışmaları, başta televizyon olmak üzere geleneksel kitle iletişim araçlarına odaklanmış, ancak yeni iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte bu tür etkileşimler sosyal medya ve sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla da tartışılmaya başlanmıştır. Çalışma kapsamında sosyal medya ile popüler kültür arasındaki ilişkiyi ortaya koyması ve parasosyal etkileşimin etkisini görmek üzere yapılan bu araştırmada İnstagram fenomenlerinden olan Şeyma Subaşı'nın sosyal medya hesabı incelenmiş nitel araştırma yöntemlerinden biri olarak içerik analizi tekniği kullanılmış bununla birlikte frekans analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 85 farklı ileti incelenmiş, 352 fotoğraf, 32 videoya ulaşılmıştır. Toplam 384 materyal değerlendirilmiş bunlara 8737 yorum yazıldığı belirlenmiştir. Elde edilen veriler kapsamında moda ve sosyal yaşama ilişkin iletilere takipçilerin daha fazla yorumda bulunduğu, fenomen kişinin özel hayatının da merak konusu olduğu belirlenirken, yapılan tkinlik ve aktivitelerin de takipçilerce özenle takip edildiği belirlenmiştir. Ancak parasosyal etkileşim bağlamında yalnızlık unsurun yönelik bir veri elde edilmemiştir. Sonuç olarak sosyal medya platformlarında ünlülenen ve fenomen olarak nitelendirilen kişilere özenildiği, şöhret takibinin ve ünlülerin takibinin gerçekleştirildiği saptanmıştır. Bunun yanında iletilerin sıklığının takipçilerin ilgisini ve sayısal olarak niceliğiyle doğru orantılı şekilde olduğu söylenebilir.
Social media and social networking sites that significantly impact almost all aspects of communication; Over time, they provide users with the ability to follow and interact with famous people who were previously very difficult to access physically and through the media. This is to the point that following celebrities on social networking sites has become as common a behavior as using social networking sites. Studies of parasocial interaction, defined as a specific form of thistype of interaction, focused on traditional mass media, particularly television, but with the proliferation of new communication technologies, such interactions began to be discussed via social media and social network ingsites. In this study, the social media account of Şeyma Subaşı, one of the Instagram phenomena, was examined to reveal the relationship between social media and popular culture and to identify the effects of parasocial interaction. As one of the qualitative search methods, the content analysis technique was used and frequency analysis was conducted. Inthestudy, 85 different messages were examined, 352 photosand 32 videos were reached. A total of 384 materials were analyzedand it was found that 8737 comments were written on them. Within the data obtained, it was found that the followers were more likely to comment on the news related to fashion and social life, and the personal life of the phenomenonal so interested the followers, and the activities and activities were followed closely. However, no data were collected for the loneliness factor in parasocial interaction. As a result, it was found that people who are famous and described as phenomena on social media platforms are admired, and the activities of celebrities and famous people are followed. In addition, it can be said that the frequency of news is directly proportional to the interest of followers and their numerical size.