Literatürde şirketlerin kurumsal imajlarını ve etkileyen faktörleri inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır. Bununla beraber gayrimenkul sektöründe kurumsal imaj algısını inceleyen çalışma sayısı oldukça sınırlıdır. Türkiye ekonomisinde gayrimenkul sektörü lokomotif görevi görmekle beraber gayrimenkul sektörüne yatırım yapacak yatırımcıların yatırım tercihlerinde firmaların imaj algıları önemli olmaktadır. Bu araştırmada Türkiye'nin önemli sektörlerinden biri olan gayrimenkul sektöründe yatırımcıların kurumsal imaj algılarının incelenmesi açısından önemlidir. Marka itibarı ile ilgili olarak toplum, tamamen kâr odaklı şirketlerden sosyal sorumluluk duygusu türeyen şirketlerin prestij sahibi olduğunu kabul eder. Bu bağlamda tüketiciler, satın aldıkları markanın çevreye ve topluma karşı sorumlu faaliyetlerine de değer vermektedir. Çalışana, topluma ve çevreye duyarlı çalışmalar toplum tarafından değer görmekte, şirkete ve projeye güven vermektedir. Şirketin sosyal değerini, iletişim ve tanıtım çalışmalarına canlılık katar, medya ilişkilerini güçlendirir. Bu nedenle, proje düzeyinde marka değeri yaratmanın somut olmayan bileşenlerine örnek olarak çevre bilinci, iş sağlığı, güvenliği, tedarik zinciri, çalışma tarzları/koşulları ve çalışanlara ve toplumun diğer kesimlerine yönelik sosyal sorumluluk odaklı çalışmalar verilebilir. Araştırmanın amacı gayrimenkul sektöründe kurumsal imaj algısının belirlenmesidir. Araştırmada nitel veri analizi yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kapsamında veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırmaya 20 kişi katılım göstermiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu yarı yapılandırılmış şekilde araştırmacı tarafından hazırlanmıştır.
There are many studies in the literature examining the corporate image of companies and the factors affecting them. However, the number of studies examining the perception of corporate image in the real estate sector is quite limited. Although the real estate sector serves as a locomotive in the Turkish economy, the image perceptions of the companies are important in the investment preferences of investors who will invest in the real estate sector. This research is important in terms of examining the corporate image perceptions of investors in the real estate sector, which is one of the important sectors in Turkey. Regarding brand reputation, society recognizes that companies that derive a sense of social responsibility from purely profit-oriented companies have prestige. In this context, consumers also value the environmentally and socially responsible activities of the brand they buy. Works that are sensitive to employees, society and the environment are valued by the society and give confidence to the company and the project. It adds vitality to the company's social value, communication and promotion efforts, and strengthens media relations. For this reason, environmental awareness, occupational health, safety, supply chain, working styles/conditions and social responsibility-oriented studies for employees and other segments of the society can be given as examples of the intangible components of creating brand value at the project level. The aim of the research is to determine the perception of corporate image in the real estate sector. Qualitative data analysis method was used in the research. Data were collected and analyzed within the scope of semi-structured interview form. 20 people participated in the research. An interview form was used to collect data in the study. The interview form was prepared by the researcher in a semi-structured way.