Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lojistik-depo merkezi kaynaklı müşteri şikayetlerinin araştırılması: Bir üretim tesisinde uygulanması = Investigation of customer complaints sourced from logistics-warehouse center: Implementation in a manufacturing facility

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Tijen Över Özçelik
dc.date.accessioned 2022-12-14T14:09:50Z
dc.date.available 2022-12-14T14:09:50Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Koç, Zehra. (2022). Lojistik-depo merkezi kaynaklı müşteri şikayetlerinin araştırılması: Bir üretim tesisinde uygulanması = Investigation of customer complaints sourced from logistics-warehouse center: Implementation in a manufacturing facility. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98866
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Üretim veya hizmet olarak müşterilere hitap eden her kuruluş için müşterilerin geri dönüşleri çok önemlidir. Müşteri memnuniyetin sağlamak kuruluşların prestijleri için oldukça değerlidir. Bu çalışmada bir üretim tesisine gelen şikayetlerin analizi yapılmıştır. Şikayet sebebi depo-lojistik olarak tanımlanan şikayetler detaylıca incelenmiştir. Depoda yapılması mümkün olan hamleler tespit edilerek; bunların toplam şikayete olan etkisinin gösterilmesi amaçlanmıştır. Araştırılan veriler 2019 ve 2021 yıllarına aittir. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Şikayet sayısını etkileyebilecek veriler ve şikayet sayısı arasında ki korelasyon katsayısı hesaplanmış ve şirket yönetimi ile birlikte yorumlanmıştır. Yorumlar sonucu aksiyon planı hazırlanmıştır. Alınan aksiyonlar 2021 yılı boyunca takip edilmiş ve sonuçları kaydedilmiştir. Sonuçlara göre şikayet sayısında %76 oranında bir düşüş olmuştur. Çalışma gösteriyor ki problemin kök nedeni doğru tespit edilip yerinde aksiyonlar alınarak verimde ciddi artışlar sağlanabilir.
dc.description.abstract Customer feedback is very important for any organization that appealing customers as production or service. Ensuring customer satisfaction is very valuable for the prestige of organizations. In this study, the analysis of the complaints received at a production facility was investigated. Complaints defined as warehouse-logistics were examined in detail. By determining possible applications in the warehouse; It is aimed to show the effect of these on the total complaint. The researched data belong to the years 2019 and 2021. The data were analyzed with SPSS program. The correlation coefficient between the data that may affect the number of complaints and the number of complaints was calculated evaluated together with the company management. An action plan was prepared as a result of the comments. The actions taken were followed throughout 2021 and the results were recorded. According to the results, there was a 76% decrease in the number of complaints. The study shows that high increases in efficiency can be achieved by identifying the source of the problem and taking appropriate action.
dc.format.extent xi, 68 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Müşteri şikayetleri,
dc.subject depo yönetimi,
dc.subject lojistik,
dc.subject SPSS,
dc.subject veri analizi,
dc.subject Customer complaints,
dc.title Lojistik-depo merkezi kaynaklı müşteri şikayetlerinin araştırılması: Bir üretim tesisinde uygulanması = Investigation of customer complaints sourced from logistics-warehouse center: Implementation in a manufacturing facility
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Koç, Zehra
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/