dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Harun Reşit Yazgan |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T14:09:49Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T14:09:49Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Dörtköşe, Sena. (2022). Elektrikli araç şarj istasyon yerlerinin belirlenmesi = Determination of electric vehicle charging station locations. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98864 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, elektrikli araçların şarj istasyon yerlerinin belirlenmesi problemi üzerinde durulmuştur. Belirlenecek istasyon yerinin temel amaç akış hacminin en çok ve aynı zamanda da şarj istasyon kurulum maliyetlerinin en az yapılabileceği çözümün en uygun çözümün elde edilmesidir. Bu amaca uygun, akış yakıt-ikmal yer modeli seçilmiştir. Bu modelde araçların sürüş menzili dikkate alınarak, yakıt ikmalini de mümkün kılan akış hacminin en çok olması sağlanacaktır. Modelde birden çok amaç dikkate alınmıştır. Ele alınan amaç fonksiyonlarından birincisi trafik akışını en çok yapmayı hedeflerken ikincisi açılacak istasyon maliyetini en aza indirger. Nihayetinde geliştirilen model çok amaçlı karma tam sayılı doğrusal programlama modeli formatındadır. Modelin çözümünde Lingo 19.0 yazılımı kullanılmıştır. Geliştirilen model Sakarya ili özelinde çözülerek muhtemel araç şarj istasyon yerleri belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Elektrikli araçlar, çok amaçlı programlama, yer belirleme problemi |
|
dc.description.abstract |
In this study, the problem of determining the charging station locations of electric vehicles is emphasized. The primary purpose of the station location to be determined is to obtain the most suitable solution with the highest flow volume and, at the same time, the lowest charging station setup costs. The flow refueling location model is chosen to suit this purpose. In this model, considering the driving range of the vehicles, it will be ensured that the flow volume, which also makes refueling possible, is the highest. Multiple objectives are considered in the model. While the first objective function is to maximize the traffic flow, the second minimizes the setup cost of the station to be opened. Pareto optimality is chosen to decide an optimal number of stations. Ultimately, the developed model is a multi-purpose mixed-integer linear programming model. Lingo 19.0 software is used to solve the model. The developed model is applied to Sakarya province, and possible vehicle charging station locations are determined. Keywords: Electric vehicles, multi-objective programming, location problem |
|
dc.format.extent |
viii, 48 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Elektrikli araçlar, |
|
dc.subject |
çok amaçlı programlama, |
|
dc.subject |
yer belirleme problemi, |
|
dc.subject |
Electric vehicles, |
|
dc.subject |
multi-objective programming, |
|
dc.subject |
location problem |
|
dc.title |
Elektrikli araç şarj istasyon yerlerinin belirlenmesi = Determination of electric vehicle charging station locations |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Dörtköşe, Sena |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|