Açık Akademik Arşiv Sistemi

Reklam faaliyet süreci için uygun çevrimiçi sosyal medya sitesinin bulanık analitik hiyerarşi yaklaşımı ile seçilmesi = Selection an online social media platform for advertising activity using a fuzzy analytical hierarchy approach

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Levent Çallı
dc.date.accessioned 2022-12-14T14:09:37Z
dc.date.available 2022-12-14T14:09:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Öncü, Neslihan. (2022). Reklam faaliyet süreci için uygun çevrimiçi sosyal medya sitesinin bulanık analitik hiyerarşi yaklaşımı ile seçilmesi = Selection an online social media platform for advertising activity using a fuzzy analytical hierarchy approach. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98834
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Her geçen gün değişen ve gelişen internet ve mobil teknoloji ile insanlar arası etkileşimde sosyal medya büyük bir önem taşımaktadır. Sosyal medya platformları, insanlar arasında iletişimi sağlayabilmenin yanında kullanıcılara birçok farklı ilgi alanları ile bağlantı kurabilmelerini de sağlamaktadır. İnsanların sosyal medya üzerinde etkileşimin artması, işletmelerin pazarlama ve reklam faaliyetlerininde sosyal medya araçlarını benimsemesininde önemli rol oynamaktadır. Böylece sosyal medya pazarlaması işletmeler için geleneksel yöntemlerin yanında günümüzde sıklıkla tercih ettikleri yeni bir pazarlama kanalı haline gelmiştir. Yürütülen reklam faaliyetleri ile işletmeler sosyal medya araçları üzerinden daha büyük hedef kitlelere ulaşmayı sağlamıştır. Sosyal medya platformlarını kullanılarak yapılan ürün tanıtım ve kampanya haberleri tüketiciye daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilmelerine imkân sağlamıştır. Ancak sosyal medya platformlarının sayısının artması işletmelerin reklam faaliyetlerini yürütecekleri sosyal medya kanalının belirlenmesinde bir karar verme problemi haline gelmektedir. Bu çalışmada, sosyal medya platformlarından en çok kullanılan Instagram, Twitter, Facebook ve Youtube üzerinden karşılaşılan ürün/hizmet ve reklam kampanyaları ile ilgili sorularla birlikte demografik bilgilerininde sorulduğu bir anket çalışması yapılmıştır. Ankete toplamda 217 kullanıcı cevap vermiştir. Bu veri seti, Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu ile, kullanıcıların demografik kırılımlarına göre, işletmelerin reklam faaliyetleri için seçebilecekleri en uygun platformu belirlemeyi hedeflenmektedir.
dc.description.abstract Social media is of great importance in interpersonal interaction with the ever-changing and developing internet and mobile technology. Social media platforms enable communication between people and enable users to connect with many different areas of interest. The increase in people's interaction on social media plays an essential role in adopting social media tools in the marketing and advertising activities of businesses. Thus, social media marketing has become a new marketing channel that businesses frequently prefer today, alongside traditional methods. With the advertising activities carried out, businesses have made it possible to reach larger target audiences through social media tools. Product promotion and campaign news made using social media platforms enabled them to reach consumers more easily and quickly. However, the increase in the number of social media platforms becomes a decision-making problem in determining the social media channel where businesses will carry out their advertising activities. In this study, a survey was conducted in which demographic information was asked along with questions about the product/service and advertising campaigns encountered on Instagram, Twitter, Facebook, and Youtube, which are the most used social media platforms. A total of 217 users responded to the survey. This data set was analyzed using the Fuzzy Analytical Hierarchy Process method. The analysis result is aimed to determine the most suitable platform that businesses can choose for their advertising activities, according to the demographic breakdown of the users
dc.format.extent ix, 44 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal Medya,
dc.subject Reklam,
dc.subject Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci,
dc.subject Social Media,
dc.subject Advertising,
dc.subject Fuzzy Analytical Hierarchy Process
dc.title Reklam faaliyet süreci için uygun çevrimiçi sosyal medya sitesinin bulanık analitik hiyerarşi yaklaşımı ile seçilmesi = Selection an online social media platform for advertising activity using a fuzzy analytical hierarchy approach
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilişim Sistemleri Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Öncü, Neslihan
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/