Covid-19 ile birlikte okullarda uzaktan eğitim kararları alınmış ve Türkiye'deki üniversiteler de bu karara uyarak 2020-2021 eğitim-öğretim yılını uzaktan alınan derslerle gerçekleştirmiştir. Böylece hem sınıf ortamında doğacak covid-19 bulaşma riskinin engellenmesi, hem de öğrenimin devam edebilmesi sağlanmak istenmektedir. Bu süreçte, uzaktan eğitimde öğrencilerin hangi oranlarda canlı derslere katıldığı, cinsiyete, üniversiteye göre katılım oranlarında farklılıklar gösterip göstermediği gibi soruların cevaplanması, uzaktan eğitimin verimliliğinin değerlendirilmesi için gereklidir. Bu gereklilikten yola çıkarak dünyada yaşanan Covid-19 pandemisi nedeniyle Türkiye' de örgün öğretimin durdurulup uzaktan eğitime devam edildiği 2020-2021 Bahar Dönemi' nde, öğrencilerin canlı derslere katılımı, ders, üniversite, bölüm, cinsiyet gibi farklı faktörler açısından değerlendirilmiş ve bu dönemin Türkiye açısından verimliliği sorgulanmak istenmektedir. Bunun için Türkiye'de pek çok okul tarafından tercih edilen ve kullanılan, Advancity firmasının ürettiği eğitim sistemi ALMS (Advancity Learning Management System) programı kayıtlarından faydalanılmıştır, Öğrencilerin sınavlarda aldıkları puanları karşılaştırıp izleme oranı ile sınav başarıları arasında ki ilişki tespit edilmek istenmektedir. Bunun için birçok üniversite tarafından tercih edilen ALMS programında derslerini canlı olarak işleyen üniversitelerin matematik, biyoistatistik ve edebiyat derslerine ait kayıtlardan faydalanılarak istatistiksel analizler hazırlanmıştır. Öğrencilerin uzaktan ders izleme davranışları çeşitli faktörler açısından tanımlanmış; cinsiyet, bölüm açısından izleme oranlarında anlamlı fark olup olmadığı araştırılmış ve ayrıca farklı dersler için izleme oranlarının öğrenci final notlarındaki başarılara katkı sağlayıp sağlamadığı incelenmiştir. Analiz bulguları sonucunda öğrencilerin %12,7' si hiç ders izlemediği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin üçte biri final sınavına girmemiştir. Sınava giren öğrencilerin final sınav başarıları canlı izleme oranlarıyla zayıf derece ilişkili olduğu görülmüştür. Son olarak sınav notlarının istatistiklerine bakıldığında, hocaların yüksek not verdiği (medyan 80) söylenebilir. Tezde elde edilen bulguların hem eğitimciler hem de eğitim için yazılım geliştiriciler açısından, uzaktan eğitimin daha kaliteli ve daha verimli olması için faydalı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca, uzaktan eğitimin ileride hayatımızın bir parçası olarak kalacağı incelenen çalışmalarda öngörülmektedir. Bu çalışma ile de uzaktan eğitim alanında literatürde yer alan boşluğa destek olmak amaçlanmış ve Türkiye genelinde uzaktan eğitim ders işleme verilerinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
With Covid-19, it was taken from the system from education and universities in Turkey were also made from education programs for the 2020-20 academic year by this decision. You can both prevent the covid that will be born in the classroom environment, and this-19 environment will be able to continue. This training is necessary for the evaluation of distance education, whether it shows the proportions of live training in distance education, with the participation of those who participate in the training for education. Due to the Covid-19 pandemic, which consists of the section selected from this section, continuing education about the continuation of the education applied from the department in Turkey In the 2020-2021 Spring Semester, it was chosen different from the education watched, school, education, and this information is wanted to be questioned about Turkey's security. For this, many education systems of Advancity company, which are preferred and used by Turkey, benefit from ALMS (many education systems of ALMS company) records, students' scores obtained from schools are among the evaluation exams and exam success. For this, analyzes are prepared by watching the ALMS exams preferred by the university, by making use of the mathematics and biotechnology courses of the universities. Universities can assist in reviewing their education programs; traffic-related, segment-by-part tracking is not about targeting different websites than those targeted at differentiating people-related websites. It has been shown that 12.7% of them gave no lectures for analysis. In addition, one out of three people did not take the final exam. The success of the final exam given to the exam is evaluated by the people evaluated in the exam. Finally, it can be said that the exams are not high, not given by the teachers (median 80). It is thought that the findings obtained in the thesis will be beneficial for both educators and software developers for education, for a better quality and more efficient distance education. In addition, it is foreseen in the studies examined that distance education will remain a part of our lives in the future. With this study, it was aimed to support the gap in the literature in the field of distance education and it was aimed to evaluate the distance education course processing data in Turkey in a comprehensive way.