Sürdürülebilir kalkınma, 1970'lerden sonra yaygınlaşmaya başlayan bir kavramdır ve bugünün ihtiyaçlarını geleceğin gereksinimlerinden ödün vermeden karşılayabilmeyi ifade eder. Dünya'da yaşanan gelişmelere paralel olarak devlet ve özel sektör de sürdürülebilir kalkınmayı ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarıyla ele alarak kalkınma için adım atmaya ve iş süreçlerini buna göre şekillendirmeye başlamıştır. Bu süreçte; bulunduğu bölgede refahı sağlayan, Türkiye ekonomisine büyük etkisi olan ve sosyal yapıyı dengede tutan KOBİ'lerin de gelişmede rol alması ve kendilerini gelişime açmaları önemlidir. Son yıllarda dijitalleşmenin ivmelenmesiyle pazardaki rekabet artmış ve iş modelleri dijitale dönmeye başlamıştır. Bu dönüşümden kamu ve işletmeler etkilenmeye ve rekabete katılmak için iş modellerini dijitalleştirmeye başlamıştır. Bu süreçte büyük işletmeler yapıları gereği dijitale daha hızlı adapte olurken, KOBİ'lerin yapısı gereği bu dijitalleşme daha zorlayıcı olmaktadır. Ekonomi, sosyal ve çevresel boyutlarda Türkiye'nin gelişimini devam ettirmesi için KOBİ'lerin önemi büyüktür ancak ülkemizde KOBİ'ler ve KOBİ'lerin bu kavramlara olan farkındalığına dair yapılan çalışmalar sınırlıdır. Dolayısıyla, KOBİ'ler ile yapılacak bu çalışmanın hem bilimsel hem de sosyoekonomik katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmanın amacı, KOBİ'lerin sürdürülebilirliğe dair farkındalık seviyesi ile sürdürülebilir uygulamaların önündeki engelleri ve dijitalleşme düzeyinin sürdürülebilirlik faaliyetleri ile ilişkisini tespit etmektir. Çalışma kapsamında anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 21 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında betimleyici istatistikler ile faktör ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgular, sürdürülebilir uygulamalar, bireysel farkındalık, dijitalleşme ve devlet desteğinin, KOBİ'lerin sürdürülebilir uygulamalarını etkilediği; algılanan sürdürülebilir kalkınma ihtiyacı ve ekolojik fayda faktörlerinin ise bu uygulamalara anlamlı bir etkisinin gözlenmediğini ortaya koymuştur.
Sustainable Development is a concept that started to become widespread after the 1970s and means providing the needs of today without making concessions the needs of the future. Parallel to the developments in the world, the state and the private sector have also started to take steps for development and shape their business processes accordingly, by addressing sustainable development with its economic, social and environmental dimensions. In this process it is important for SMEs, which provide prosperity in their region, have a great impact on the Turkish economy and keep the social structure in balance, take a role in development and open themselves to development. With the acceleration of digitalization, competition in the market has increased in recent years and business models have digitalized. The public and businesses have begun to be affected by this digitalization and to transform their business models in order to participate in the competition. In this period, while large enterprises adapt to the digitalization faster due to their structure, this digitalization is more challenging due to the structure of SMEs. SMEs are very important for the continuation of Turkey's economic, social and environmental development but studies on SMEs and their awareness of these concepts are limited in our country. Therefore, it is foreseen that this study with SMEs will provide both scientific and socioeconomic contributions. The aim of this study is to determine the level of awareness of SMEs on sustainability, to indetify the obstacles of sustainable practices and to determine the relationship between the level of digitalization and sustainability activities. The data were collected with a questionnaire, which is a quantitative analysis method and analyzed using the SPSS 21 package program. Within the scope of the study, analysis was carried out with frequency factor and multiple regression methods. The results show that sustainable implementations, individual awareness, digitalization and government support affect the awareness of SMEs for sustainable development. However, it was seen that the perceived need for sustainable development and ecological benefit did not have a significant effect on this awareness.