Liderlik ve liderlik tercihleri yaygın çalışılan konular arasındadır. Liderlik çalışmalarında kültürün rolü ve kültürlerarası karşılaştırmalı çalışmalar, liderliğin anlaşılmasında kritik role sahiptir. Kültür ve liderlik çalışmalarında toplumsal kültürel boyutlara bağlı olarak yapılan çalışmalar ağırlıklıdır. Bu durum kültürel farklılık bağlamında daha spesifik kültürel farklılıkları ifade eden kültür özelliklerinin incelenmesinde bir kısıt oluşturmaktadır. Literatürde göreceli olarak liderlik araştırmalarına daha az konu olan kültür özelliklerinden biri de yüksek ve düşük bağlam kültür ayrımlarıdır. Bu ayrımlar toplumdaki bireylerin birbirleri ile nasıl iletişime geçtiklerine ilişkin dinamiklerin anlaşılmasına ve yorumlanmasında katkı sunmaktadır. Bu bakımdan hem liderlik hem de örgütsel psikoloji çalışmalarına daha sık konu olmalıdır. Bu araştırmada çalışanların yüksek bağlam ve düşük bağlam kültür düzeylerinin liderlik tercihlerindeki rolü, Türkiye ve Irak karşılaştırması kapsamında incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. yüksek ve düşük bağlam değişkenlerinin ölçümü için daha önceden kullanılmış ölçekten yararlanılmıştır. Araştırmaya Türkiye'den (n =163), Iraktan (n = 310) katılımcı dâhil olmuştur. Katılımcılar aktif olarak çalışmaya devam eden kişilerdir. Araştırma bulgularına göre katılımcıların yüksek ve düşük bağlam düzeylerinin liderlik tercihlerinde bir rolünün olmadığı tespit edilmiştir. Türk ve Iraklı katılımcılar ne yüksek bağlamlı ne de düşük bağlamlı kültür kategorisine girmiştir. Türk katılımcıların Iraklı katılımcılara göre daha yüksek high context düzeye sahip olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, medeni hal, eğitim, sektör, yönetsel tecrübesi gibi özelliklerine bağlı olarak yüksek ve düşük bağlam düzeylerinde istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Türk ve Iraklı çalışanların liderlik beklentileri otokratik ve demokratik lider tercihleri arasında değişkenlik gösteren dört ayrı liderlik tipinde benzerlik göstermiştir.
Leadership and leadership preferences are among the commonly studied topics. The role of culture in leadership studies and cross-cultural comparative studies have a critical role in understanding leadership. Studies based on social and cultural dimensions are predominant in culture and leadership studies. This situation constrains examining cultural characteristics that express more specific cultural differences in the context of cultural differences. One of the cultural features that are relatively more minor subject to leadership research in the literature is the high context and low context culture distinctions. These distinctions contribute to the understanding and interpreting of the dynamics of how individuals in society communicate with each other. In this respect, it should be the subject of leadership and organizational psychology studies more frequently. In this study, the role of employees' high-context and low-context culture levels in leadership preferences was examined within the scope of the Turkey and Iraq comparisons. The quantitative research method was used in the research. A previously developed scale was used to measure high context and low context variables. Participants from Turkey (n = 163) and Iraq (n = 310) were included in the study. Participants are people who continue to work actively. According to the research findings, it has been determined that the participants' high context and low context levels do not have a role in their leadership preferences. Turkish and Iraqi respondents were neither high- context nor low-context cultures. It has been determined that Turkish participants have a higher high context level than Iraqi participants. No statistically significant differences were detected in the high context and low context levels, depending on the characteristics of the participants, such as gender, marital status, education, industry, and managerial experience. Leadership expectations of Turkish and Iraqi employees were similar in four different leadership types that varied between autocratic and democratic leader preferences.