Günümüzde işletmelerde örgüt kültürünün etkin olması, iş görenlerin iş tatminini olumlu yönde etkileyeceği, örgüte bağlılığının artacağı ve bunların sonucunda, işletmenin başarısının artacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı örgüt kültürü ile iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışmanın araştırma evrenini Datu Beru Takengon Genel Hastanesi'nde görev yapan 496 hemşire oluşturmaktadır. Çalışmada örneklem seçilmeden tüm hemşirelere ulaşılması hedeflenmiştir. Ancak zaman, enerji ve maliyet artışı sebebiyle tüm hemşirelere ulaşılamamıştır. Çalışmanın örneklemini Datu Beru Takengon Genel Hastanesi'nde görev yapan 221 hemşire oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Rima Handayani (2011) tarafından geliştirilen "Örgüt Kültürü Ölçeği" ve Weiss, Dawis, England ve Lofquist (1967) tarafından geliştirilen "İş Tatmini Ölçeği" kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda örgüt kültürüyle iş tatmini arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir, bu ilişki pozitif yönlü ve doğrusaldır. Örgüt kültürü algısı geliştikçe iş tatmini de artmaktadır. Araştırmadan elde edilen bir diğer sonuç içsel tatmin ve dışsal tatmin ile örgüt kültürü ölçeğinin yenilik ve risk alma, detaylara dikkat etme, sonuçlar odaklılık, insan odaklılık, takım odaklılık, saldırganlık, istikrar boyutları arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğudur. Başka bir ifade ile hemşirelerin örgüt kültürü algısı yükseldikçe iş tatmin düzeyi de yükselmektedir.
Today, it is thought that the effective organizational culture in businesses will affect the job satisfaction of the employees positively, their commitment to the organization will increase and as a result, the success of the business will increase. The aim of this study is to examine the relationship between organizational culture and job satisfaction. The research population of this study consists of 496 nurses working at Datu Beru Takengon General Hospital. In the study, it was aimed to reach all nurses without selecting a sample. However, not all nurses could be reached due to time, energy and cost increase. The sample of the study consists of 221 nurses working at Datu Beru Takengon General Hospital. The "Organizational Culture Scale" developed by RimaHandayani (2011) and the "Job Satisfaction Scale" developed by Weiss, Dawis, England, and Lofquist (1967) were used as data collection tools in the study. As a result of the analysis, it is seen that there is a significant relationship between organizational culture and job satisfaction, this relationship is positive and linear. In other words, as the perception of organizational culture improves, job satisfaction also increases. Another result obtained from the research is that there is a positive and statistically significant relationship between internal satisfaction and external satisfaction and organizational culture scale's dimensions of innovation and risk taking, attention to detail, results orientation, people orientation, team orientation, aggression, and stability. In other words, the higher the nurses' organizational culture perception, the higher the job satisfaction level.