GİRİŞ VE AMAÇ: Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde görev yapmakta olan doktorların güncel kılavuzlara göre kardiyopulmoner resüsitasyon bilgi düzeylerinin ve bunu etkileyen faktörlerin araştırılmasıdır. GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışmaya, Sakarya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde görev yapan ve anket doldurmayı kabul eden doktorlar dâhil edildi. Anket üç bölümden oluşmaktaydı. Birinci bölümde demografik veriler, ikinci bölümde ve üçüncü bölümde temel yaşam desteği ve ileri kardiyak yaşam desteği ile ilgili kılavuz okuma, eğitim alma durumu, bu eğitimin niteliği ve bilgiyi değerlendiren sorulara verilen cevaplar kaydedildi. BULGULAR: Çalışmaya 83 kadın, 169 erkek toplam 252 doktor katıldı. Temel yaşam desteği ile ilgili bilgi sorularındaki doğru cevap ortalaması 6,76±1,551 ve ileri kardiyak yaşam desteği ile ilgili bilgi sorularındaki doğru cevap ortalaması ise 6,79±1,797'di. Son 6 ay içerisinde eğitim alma ve güncel kılavuzları takip etme ile soruları doğru cevaplama arasında pozitif yönde anlamlı korelasyon tespit edildi. Anketteki başarıyı etkileyen en önemli etkenlerin, mezuniyet sonrası eğitim almak ve güncel kılavuzları takip etmek olduğu saptandı. SONUÇ: Belirli aralıklarla güncellenen bilgilerle, teorik ve pratik eğitimlerin verilmesiyle daha etkili kardiyopulmoner resüsitasyon yapılması ve bunun sonucu olarak da daha az nörolojik hasar ve daha fazla sağ kalım sağlanabilir. Anahtar kelimeler: Arrest, Kardiyopulmoner Resüsitasyon, Kılavuzları Takip, Bilgi Düzeyi, Eğitim
INTRODUCTION AND PURPOSE: The aim of this research is to search the cardiopulmonary resuscitiation knowledge level of the doctors who work in Sakarya University Training and Research Hospital and the factors affecting it according to current guide. METERIAL AND METHOD: The doctors that work in Sakarya University Training and Research Hospital and accept filling in the questionnaire took part in this work. The questionnaire had consisted of three parts. In first part demographic datas, in second and third parts; reading guide about Basic Life Support and Advenced Cardiac Life Support, educational background, quality of this education and the answer given to the question that assest the knowledge were registered. FINDINGS: In this work, totally 252 doctors that was consisted of 83 female and 169 male doctors participated in. The avarage of correct answer in information questions about BLC was 6,76±1,551 and the avarage of correct answer in information questions about ACLS was 6,79±1,797. It was determined that there had been a positive signaficant correlation between getting training in last 6 months, following guides and answering the questions correctly. It was showed that the most important factors that affect success in questionnaire were getting training after graduation and following current guides. CONCLUSION: As a result of periodically updating informations and providing theoretical and practical trainings, doing more efficient CPR, there can be less neurologic damage and more remain alive. KEY WORDS: Arrest, Cardiopulmoner Resuscitation, Following Guide, knowledge level, education