dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Aysun Ayday |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T08:49:38Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T08:49:38Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Mısırlı, Mehmet Burak. (2021). Otomotiv endüstrisinde kullanılan sade karbonlu çeliklerle üretilen gövde iç panellerinin derin çekme proses optimizasyonu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/97271 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada otomotiv sektöründe uygulamaları bulunan derin çekme saclarındaki şekil verme problemleri incelenmiştir. Çalışmalar kapsamında otomotiv sektörü ana sanayisinde yer alan bir araç ve bir panelinin kalıp, sac metal, mekanik özellikler ve şekillendirilebilirlik açısından özellikleri incelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışmanın ilk aşamasında problem tespiti, kök neden analizleri yapılmış, analizlerin ardından problem çözümü için simülasyon programları kullanılarak fizibilite analizleri, parça geometri değişimleri, geometri değişimi olmadan sadece Şekillendirme özelliklerindeki değişimlerle birlikte problemlerin giderilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonunda derin çekme ile üretilen panellerdeki kritik girdiler ve parça geometrisi ile ilgili veriler elde edilmiştir. Bu verilerin daha sonra tasarlanacak ve seri imalatı gerçekleştirilecek olan derin çekme otomotiv panelleri için bir yol haritası belirlenmesine yardımcı olması amaçlanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Deep drawing process and sheet metal forming in automotive industry were worked in this study. Study was contucted in a stamping part's die of a car at an OEM. Within the scope of this study, sheet metal material's properties and formability were examined and solution proposals were presented. Root cause analysis were conducted at first step of this study, after that feasibility analyis was done using with simulation programs and new sheet metal blank geometries were offered. In addition to that stamping die's force and press force values were inspected to solve problems. Key points of sheet metal forming of this process were presented at the end of this study. Key points are intended to assist in new road maps and solutions in next vehicle, stamping or die projects. |
|
dc.format.extent |
x, 60 yaprak : resim, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Derin çekme |
|
dc.subject |
sac şekillendirme |
|
dc.subject |
soğuk şekillendirme |
|
dc.subject |
plastik şekil verme |
|
dc.subject |
Deep drawing |
|
dc.title |
Otomotiv endüstrisinde kullanılan sade karbonlu çeliklerle üretilen gövde iç panellerinin derin çekme proses optimizasyonu |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Mısırlı, Mehmet Burak |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|