dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mehmet Oğuz Güler |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T08:49:19Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T08:49:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Köse, Cansu. (2021). Grafen takviyeli CuO anot elektrotlarının tasarımı ve Li-iyon pil uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/97235 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Lityum iyon piller, yüksek enerji yoğunlukları, uzun çevrim ömrü ve raf ömrü, geniş kullanım sıcaklık aralığı, hızlı şarj edilebilirlik, yüksek enerji verimliliği gibi özelliklere sahip olmaları nedeniyle taşınabilir elektronik cihazlar için son zamanlarda öne çıkan güç kaynaklarındandır. Günümüzün artan enerji ihtiyacını karşılayabilmek amacıyla, enerji yoğunluğunun daha da arttırılması için, daha yüksek kapasiteli yeni elektrot malzemelerinin geliştirilmesi kaçınılmazdır. Bugüne kadar, lityum iyon pillerde geleneksel anot malzemesi olarak grafit kullanılmıştır, ancak grafitin teorik kapasitesi (372 mAhg-1), LiC6 oluşumu nedeniyle sınırlıdır. Bu nedenle, şimdiye kadar karbon nano malzemeler, silikon malzemeler ve geçiş metali oksitler (MxOy, M = Fe, Co, Ni, Sn, Cu, vb.) dahil olmak üzere yüksek kapasiteli anotlar geliştirmek için çaba gösterilmiştir. Metal oksitler arasında CuO, bolluğu, düşük maliyeti, kimyasal stabilitesi, yüksek teorik kapasitesi (674 mAhg-1) ve çevre dostu olması nedeniyle umut verici bir adaydır. Bununla birlikte, saf CuO elektrotları, şarj / deşarj döngüleri sırasındaki yüksek C-hızlarında, yüksek hacim değişimlerinin sebep olduğu düşük iletkenlik ve morfolojik değişimlerden dolayı zayıf çevrimden ve düşük kapasiteden muzdariptir. Az miktarda yüksek kaliteli grafen ve karbon nanotüp, lityum iyon pillerin yüksek enerjili depolama kapasitesini korurken, gücünü ve döngüsel kararlılığını arttırabilmektedir. Grafen, yüksek yüzey alanlarına (2630 m2 g-1 teorik değeri), şarj taşıyıcılarının hareketliliğine (200.000 cm2 V-1 s-1) ve geniş elektrokimyasal pencereye sahip tek atom kalınlığında ve iki boyutlu sp2 hibridizasyonu ile bağlanmış karbon katmanlarının eşsiz bir yapısını göstermektedir. Karbon nanotüpler ise anotların hem elektrik iletkenliğini arttırmaktadır hem de uzun süre kararlı bir şekilde çalışmasını sağlamaktadır. Bu özellikler grafeni ve karbon nanotüpü, lityum iyon pilde yüksek performans sunan aktif malzemeleri sabitlemek için kullanılan ideal iki boyutlu destekleyici bir malzeme haline getirmektedir. Bu tez çalışmasında, nano çubuk formunda CuO nanopartikülleri sentezlenmiş ve elde edilen yapılar grafen ve karbon nanotüp ile takviye edilerek hibrit kompozit serbest elektrotlar üretilmiştir. Elde edilen serbest elektrotların kimyasal ve fiziksel özellikleri incelenmiş ve elde edilen serbest elektrotların detaylı bir elektrokimyasal incelemesi yapılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Lithium ion batteries are one of the most prominent power supplies for portable electronic devices due to their high energy densities, long cycle life and shelf life, wide usage temperature range, fast recharging and high energy efficiency. In order to meet the increasing energy demand of today, it is inevitable to develop new electrode materials with higher capacity to further increase the energy density. To date, lithium ion batteries have used graphite as the traditional anode material, but the theoretical capacity of graphite (372 mAhg-1) is limited due to the formation of LiC6. For this reason, efforts have been made so far to develop high capacity anodes, including carbon nano materials, silicon materials and transition metal oxides (MxOy, M = Fe, Co, Ni, Sn, Cu, vb.). Among metal oxides, CuO is a promising candidate because of its abundance, low cost, chemical stability, high theoretical capacity (674 mAhg-1) and environmental friendliness. However, pure CuO electrodes suffer from poor cycle and low capacity at high C-rate during charge / discharge cycles due to low conductivity and morphological changes caused by high volume changes. A small amount of high-quality graphene and carbon nanotubes can increase the strength and cyclic stability while maintaining the high-energy storage capacity of lithium-ion batteries. Graphene shows a unique structure of carbon layers bonded to two-dimensional sp2 hybridization and shows high surface areas (2630 m2 g-1 theoretical value), mobility of charge carriers (200,000 cm2 V-1 s-1) and single atomic thickness with large electrochemical window. Carbon nanotubes, on the other hand, both increase the electrical conductivity of the anodes and ensure their stable operation for a long time. These properties make graphene and carbon nanotube an ideal two-dimensional supporting material used to fix active materials that offer high performance on lithium-ion batteries. In this thesis, CuO nanoparticles were synthesized in nanorods form. The synthesized nanorods structures were reinforced with graphene and carbon nanotube and hybrid composite free electrodes were produced. The chemical, electrochemical and physical properties of the free electrodes were investigated in detail. |
|
dc.format.extent |
xi, 111 yaprak : grafik, resim, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Li-iyon pil |
|
dc.subject |
nano çubuk |
|
dc.subject |
Bakır (II) Oksit |
|
dc.subject |
Serbest Elektrot |
|
dc.subject |
Li-ion battery |
|
dc.title |
Grafen takviyeli CuO anot elektrotlarının tasarımı ve Li-iyon pil uygulamaları |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Köse, Cansu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|