Bir kent içindeki karayolu ulaşımında yayalar ve taşıtlar için kaza ihtimalinin en yüksek olduğu yerler karayollarının birbirleri ile kesiştiği ve bu kesişen yolların birlikte kullanıldığı ortak alanlar olan kavşaklardır. Bu tez kapsamında ele alınacak belirli kavşaklardaki trafik akımının güvenli bir şekilde sürekliliğinin sağlanması, gecikmelerin azaltılması, hızın belli bir değerde tutularak gerekli ve yeterli hizmet seviyesinin sağlanması amaçlanmıştır. Çalışma sırasında trafik akım verileri belirlenerek örnek olarak ele alınacak kavşaklardaki trafik akımının düzenlenmesi ve yapılan bu düzenlemelerin sonuçlarının birbirleri ile karşılaştırılması yapılmıştır. Bir şehirdeki karayolu ulaştırma sistemlerinin en önemli parçasını karayolu ağı oluşturmaktadır. Bu karayolu ağında yayaların ve taşıtların ulaşım hizmetinden en iyi şekilde faydalanması için iki veya daha fazla karayolunun birleştiği, kesiştiği ve birbirinden ayrıldığı kavşak noktalarında trafik akımındaki kesilmelerin, gecikmelerin azaltılması ve ulaşım güvenliğinin arttırılması açısından karayolunun bu kesimindeki trafiğin regülasyonu ulaştırma mühendisliği açısından elzemdir. Bu amaçla Sakarya ilinde örnek olarak ele alınacak belirli kavşaklardaki trafik akımları sayımlarla tespit edilerek bu sayımlar neticesinde elde edilen trafik akım verileri bilgisayar ortamına aktarılmış bilgisayar ortamında simüle edilen bu kavşaklarda uygulanacak tekniklerle trafik akımı iyileştirilmeye çalışılmış ve farklı programlardaki bu düzenlemelerin sonuçları karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir.
Keywords: Traffic Simulation, Intersection, Comparative Analysis, Intersection Design, Aimsun, Vissim In road transportation in a city, the places where the accident probability is highest for pedestrians and vehicles are intersections, which are common areas where highways intersect and these intersecting roads are used together. In this thesis, it is aimed to ensure the continuity of the traffic flow at certain intersections that will be discussed in the scope of this thesis, to reduce the delays, and to provide the necessary and sufficient service level by keeping the speed at a certain value. During the study, traffic flow data were determined and the traffic flow at the intersections to be considered as an example was arranged and the results of these arrangements were compared with each other. The road network is the most important part of the road transport systems in a city. In this road network, for pedestrians and vehicles to benefit from the transportation service in the best way, the regulation of the traffic in this section of the highway is essential in terms of transportation engineering in terms of reducing the interruptions in the traffic flow, delays and increasing the transportation safety at the junction points where two or more highways meet, intersect and separate from each other. For this purpose, traffic flows at certain intersections in the province of Sakarya, which will be considered as an example, were determined by counts, and the traffic flow data obtained as a result of these counts were transferred to the computer environment, the techniques to be applied at these intersections simulated in the computer environment were tried to improve the traffic flow and the results of these regulations in different programs were analyzed comparatively.