Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sigortacılık sektöründe makine öğrenmesi ile müşteri kaybı analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Tuğrul Taşçı
dc.date.accessioned 2022-01-28T08:49:10Z
dc.date.available 2022-01-28T08:49:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Akyiğit, Hande Esin. (2021). Sigortacılık sektöründe makine öğrenmesi ile müşteri kaybı analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/97216
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Hızlı büyüyen ve rekabet gücünün arttığı günümüzde, yeni müşteri edinme çabası ve maliyeti var olan müşteriyi kaybetmeme çabası ve maliyetinden fazla olması, firmaları var olan müşterilerin kaybedilmemesi gerektiği düşüncesine itmiştir. Güçlü rakiplerin olduğu sektörde tüketicilerin belli bir hizmet veya ürün için bir şirketi tercih ederek ihtiyaçlarını devamlı olarak bu şirket üzerinden karşılayan sadık müşteri portföyünü arttırmak amacıyla müşterinin tercih ettiği bir ürün veya hizmeti bırakması ihtimali üzerine analitik çalışmalar yapılmıştır. Mevcut müşterilerin profilleri ve davranışları incelenerek şirketi bırakma ihtimali olan müşterileri bulma, bu müşterilerin memnuniyetlerini arttırmayı hedefleyen müşteri kayıp analizi, stratejik karar verme ve planlama sürecinin en önemli aşamalarından biri olmaktadır. Bu çalışmada telekomünikasyon, bankacılık, online ticaret gibi müşteri sayısı ile gelir miktarının doğru orantılı olduğu sigortacılık sektöründe var olan şirketin verileri kullanılarak bir müşteriye ait içerisinde yaş, cinsiyet, doğum yeri gibi sosyodemogrofik bilgilerin yanı sıra kullanılan araç marka, model bilgilerinin de bulunduğu öznitelikler belirlenmiştir. Belirlenen öznitelikler makine öğrenmesi algoritmalarından Karar Ağacı (Desicion Tree) Algoritması, Rastgele Orman (Random Forest) Algoritması ve K-En Yakın Komşu (K Nearest Neighborhood) Algoritmaları ile terk eden müşterilerin profilleri analiz edilip, terk etme ihtimali olan müşteriler tahmin edilmiştir. Çalışmada en başarılı sonucu veren Rastgele Orman (Random Forest) Algoritması ile bu çalışma bir sınıfa dahil edilip son kullanıcı tarafından sürekli yapılmasına olanak sağlanmıştır
dc.description.abstract In today's fast-growing and competitive world, the effort to acquire new customers and the effort of not losing the existing customer and its cost is more than the cost, there are thoughts to think companies to make an existing master. In the company where there are strong competitors, analytical research has been carried out on increasing the loyal customer portfolio that meets the consumers by choosing a company for a service or product that prefer a company for a certain service or product, and providing a product service preferred by the customer. Finding customers with the aim of researching campaigns and behaviors, customer loss analysis aiming to increase the satisfaction of these customers can be one of the most important stages of strategic decision making and planning. This phone is about the socio-demographic response of a customer such as the number of customers such as telecommunication, banking, online trade and the amount of income in the insurance industry, as well as the characteristics of the vehicle brand and model used, as well as the socio-demographic answer such as age, gender, place of birth. Desicion Tree Algorithm, Random Forest Algorithm and K-Nearest Neighbor (K Nearest Neighbor) Algorithms, attributes determined from machine learning algorithms are predicted by machine learning algorithms. With the Random Forest Algorithm, which gave the most successful results in the study, this study was included in a class and allowed to be continuously performed by the end user.
dc.format.extent viii, 37 yaprak : grafik, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Müşteri Kaybı Analizi
dc.subject Makine Öğrenmesi
dc.subject Rastgele Orman Algoritması
dc.subject Karar Ağacı Algoritması
dc.subject K-En Yakın Komşu Algoritması
dc.title Sigortacılık sektöründe makine öğrenmesi ile müşteri kaybı analizi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilişim Sistemleri Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Akyiğit, Hande Esin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/