dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi M. Fatih Adak |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-28T08:42:28Z |
|
dc.date.available |
2022-01-28T08:42:28Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Ercan, Serpil. (2020). Destek vektör makinesi tabanlı teknik seçmeli ders öneri sistemi: Bilgisayar mühendisliği örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/97079 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Üniversitenin belli dönemlerinde zorunlu derslerin dışında teknik seçmeli derslerde yer almaktadır. Lisans düzeyinde okuyan öğrencilerin kredilerini doldurmaları için belli sayıda teknik seçmeli ders almaları gerekmektedir. Ancak öğrencilerin hangi teknik seçmeli dersi alacağına yönelik bir yönlendirme olmadığı için kendi alanı ile pek ilgili olmayan dersleri seçmektedirler ya da seçmiş oldukları derslerde başarısız olabilmektedirler. Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesinde bulunan Bilgisayar Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilere yönelik teknik seçmeli dersler önerebilecek web tabanlı bir sistem geliştirilmiştir. Bu sistem yardımıyla kararsız olan birçok öğrenci için kendi ilgi alanlarına uygun teknik seçmeli dersleri seçmeleri sağlanacaktır. Yapay öğrenmenin popüler olduğu günümüzde birçok farklı öğrenme tekniği kullanılmaktadır. Bunlar destekli, desteksiz ve takviyeli öğrenme olarak bilinmektedir. Eldeki verilerin çıktıları belli olduğu durumda destekli veya kısmen de olsa takviyeli öğrenme kullanılabilir. Bu öğrenmede en etkili metotlardan biri olan Destek Vektör Makineleri kullanılmıştır. Web tabanlı sistem Asp.Net MVC ortamında gerçekleştirilmiş olup Destek Vektör kütüphanesi olarak Accord.Net kullanılmıştır. Öğrencilerin zorunlu dersleri girdikten sonra arka planda çalışan model başarılı olabilecekleri seçmeli dersleri liste olarak getirmektedir. Genişletilmiş ve gelecek çalışma olarak sadece başarı notu değil, bunun yanında konu bazlı başarılar dikkate alınarak daha dinamik konu odaklı sistem geliştirilebilir. |
|
dc.description.abstract |
In certain periods of the university, apart from compulsory courses, it takes part in technical elective courses. Students studying at the undergraduate level are required to take a certain number of technical elective courses to complete their credits. However, since there is no guidance on which technical elective courses students take, they choose courses that are not related to their departments. In this study, a web-based system has been developed that can offer technical elective courses for students studying in the Department of Computer Engineering at the Faculty of Computer and Information Sciences at Sakarya University. With the help of this system, many students who are unstable will be provided to choose technical elective courses suitable for their interests. Many different learning techniques are used today, where artificial learning is popular. These are known as supported, unsupported and reinforced learning. Supported or partially reinforced learning can be used when the outputs of the available data are certain. Support Vector Machines, one of the most effective methods, were used in this learning. The web-based system was implemented in Asp.Net MVC environment and Accord.Net was used as the Support Vector library. After students enter the compulsory courses, the model that runs in the background lists the elective courses that they can succeed. As an expanded and future study, a more dynamic subject oriented system can be developed by considering not only the success grade but also subject-based achievements. |
|
dc.format.extent |
xiv, 96 yaprak : grafik, tablo; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Destek vektör Makineleri |
|
dc.subject |
Desteksiz öğrenme |
|
dc.subject |
Seçmeli ders önerisi |
|
dc.subject |
Karar sistemleri |
|
dc.title |
Destek vektör makinesi tabanlı teknik seçmeli ders öneri sistemi: Bilgisayar mühendisliği örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ercan, Serpil |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|