Küreselleşen dünyadaki değişim ülkelerin eğitim sistemlerini etkilemektedir. Ülkemiz eğitim sistemi de dünyadaki gelişmelere uyum sağlama çabası içerisindedir. 2016 yılında eğitim sisteminde kaliteyi arttırmak için yeni bir model olarak "Proje Okul" uygulaması başlatılmıştır. Bu uygulamaya ek olarak Anadolu İmam Hatip Liseleri'nde 2014 yılında program çeşitliliği uygulaması da başlatılmıştır. Bu çalışma program çeşitliliği ve proje okul uygulamalarını, öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin proje okul uygulamalarına ilişkin memnuniyet algılarını, okullarında gerçekleştirilen sosyal, kültürel ve mesleki etkinliklerin yeterliliklerini, kurumsal aidiyet düzeylerini ve paydaşlar arası ilişki boyutunu belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın nicel kısmı betimsel tarama modelinde ve nitel kısmı ise durum çalışması deseninde yapılandırılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında 35 Proje AİHL'de yapılmıştır. Araştırmaya 4802 öğrenci, 704 öğretmen ve 30 yönetici katılmıştır. Araştırma sonucunda proje okul uygulamalarına ilişkin öğrencilerin ve öğretmenlerin memnuniyet algıları yüksek düzeyde tespit edilmişken; yönetici boyutunda ise bu uygulama tamamına yakın katılımla faydalı görülmektedir. Kurumsal aidiyet durumları öğrencilerde orta düzeyde iken, öğretmenlerin okul aidiyetine ilişkin memnuniyet algılarının olumlu olduğu görülmüştür. Yönetici boyutunda ise okula duyulan memnuniyet çoğunlukla ifade edilmiştir. Öğrencilerin öğretmenlerine ilişkin memnuniyetleri yüksek düzeyde iken; arkadaş ve yöneticilerine dair memnuniyetleri ise orta düzeyde belirtilmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin diğer okul paydaşlarına ilişkin memnuniyet algıları ise yüksek düzeyde görülmüştür. Okullarda gerçekleştirilen etkinliklerin yeterliliğine ilişkin ise öğrencilerin memnuniyet algılarının orta düzeyde; yöneticilerin ise etkinliklerin yeterliliğine ilişkin algılarının çoğunlukla olumlu olduğu tespit edilmiştir.
Change in the globalized world affects the educational systems of countries. Our country's education system is also adapting to developments in the world. In 2016, "Project School" was launched as a new model to improve quality in the education system. Additionally, Anatolian Imam Hatip High Schools also launched program diversity in 2014. This study aims to explore the diversity of the programs and practices of these schools; students, teachers and school administrators' satisfaction with project school practices, the adequacy of social, cultural and professional activities held in the schools, the level of institutional loyalty and the dimension of the relationship between stakeholders. The quantitative part of the research is structured in the descriptive model and the qualitative part is structured in the case study model. Research was conducted with 35 project AİHL, 4802 students, 704 teachers and 30 administrators in 2018-2019. As a result of the research, students and teachers' satisfaction with project school practices were determined at a high level; in the administrative dimension, this practice is mostly seen as beneficial. While institutional loyalty was moderate among students, teachers' satisfaction with school loyalty was positive. School administrators were also expressed a positive loyalty. Students' satisfaction with their teachers was high, while their satisfaction with their friends and administrators were moderate. Teachers and administrators' satisfaction with other school stakeholders were observed as high. It was found that students' satisfaction with the adequacy of activities held in the schools was moderate, while administrators' satisfaction was mostly positive.