Kitle iletişim araçlarının ortaya çıkması ve gündelik yaşam içerisinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte etki alanları da artmaya başlamıştır. Bu araçların, bireyler üzerindeki etkisini görebilmek amacıyla yapılan çalışmalar kitle iletişim araçlarının izleyicide yeni algılar oluşturarak yeni tutum ve davranışlar geliştirdiğini ortaya koymuştur. Bu tez çalışmasının amacı da televizyon dizileri bağlamında bireylerde oluşan polis algısını ortaya koymaktır. Çalışma, farklı açılardan önem taşımaktadır. Öncelikle, her kurum gibi polis teşkilatı da olumlu bir algıya ihtiyaç duymaktadır. Dizi yapımcıları ve senaristlerin polis temsillerinde gerçeğe yakın bir polis temsili oluşturabilmesi önemlidir. İzleyicilerde oluşacak olumlu polis algısı suçun önlenmesinde önemli bir etkendir. Çalışmanın önemi de tüm bu bileşenlere akademik olarak sunduğu katkıdan gelmektedir. Çalışma kapsamında yapılan literatür taramasının ardından hem nicel hem de nitel araştırma yönteminin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmada, 302 kişinin katılım sağladığı anket ve 20 kişiyle oluşturulan odak grup görüşmesi yoluyla veriler toplanarak sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, Gruplar arası karşılaştırmalarda "Mann Whitney U" ve "Kruskal Wallis H" testleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler IBM SPSS Statistics 22.0 programında yapılmıştır. Analizler sonucunda, bireylerde polis algısının eğitim ve yaş gibi değişkenler ile yerli polisiye dizi izleme durumu, izleme sıklığı, yerli polisiye dizi izlemekten keyif alma ve yerli polisiye dizilerinde özdeşleştirilen karaktere göre anlamlı bir farklılık bulunduğu sonucuna ulaşılırken aynı zamanda katılımcılarda yerli polisiye dizilerinin polis algısına olumlu etki ettiği tespit edilmiştir.
With the advent of mass media and its widespread use in daily life, its sphere of influence has also begun to increase. Studies carried out to see the effects of these tools on individuals have revealed that mass media develop new attitudes and behaviors by creating new perceptions in the audience. The aim of this thesis is to reveal the perception of police that occurs in individuals in the context of TV series. The study is of importance from different aspects. First of all, the police organization, like any institution, needs a positive perception. It is important that TV series producers and screenwriters can create a realistic police profile representation in their police representations. The positive police perception in the audience is an important factor in the prevention of crime. The importance of the study also comes from the contribution it makes academically to all these components. After the literature review conducted within the scope of the study, a mixed research method, in which both quantitative and qualitative research methods are used together, has been preferred. In the study, data have been collected through a survey with 302 participants and a focus group interview with 20 people, and the results have been tried to be reached. As a result of the study, "Mann Whitney U" and "Kruskal Wallis H" tests have been used in between-group comparisons. Statistical analyzes have been performed in IBM SPSS Statistics 22.0 program. As a result of the analysis, it has been concluded that there is a significant difference in the perception of police in individuals according to variables such as education and age, as well as domestic police TV series watching status, frequency of watching, enjoyment of watching domestic police TV series, and character identified in the domestic police TV series, while at the same time, it has been determined that the domestic police TV series have a positive effect on the police perception of the participants.