Abstract:
Girişimcilik, günümüzde anlamı, uygulanışı, kapsamı ve önemi açısından geçmişten
oldukça farklı bir görünüm sergilemektedir. Hizmet ve bilgi üretimindeki artış,
teknolojik ve küresel gelişmeler gibi çok sayıda faktörün etkisiyle yeni boyut kazanan
ve hatta toplumsal ve ekonomik gelişmede kilit rol oynayan girişimcilik, yükselen ve
giderek artan ivme seyretmektedir. Girişimciliğin yükselişinde 21.yüzyılın
teknolojileri tarafından desteklenmesinin, girişimciliğe ilişkin paradigmaların ve
yeni kuşak gençlerin girişimciliğe ilişkin değerlendirmelerinin değişimi de etkili
olmaktadır. Başarılı girişimciliğin ortaya çıkmasında ise girişimcinin özellikleri
önemli rol oynamaktadır. Bu çalışma 2019-2020 Güz yarıyılında “Girişimcilik”
dersini almakta olan Kocaeli Üniversitesi Kandıra MYO öğrencilerinin girişimci
kavramına ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla araştırmaya
katılan öğrencilerden “Girişimci...........................................gibidir.
Çünkü.............................” şeklinde hazırlanmış soruya metafor kullanımı aracılığıyla
yanıt vermeleri istenmiştir. Üretilen metaforlar, girişimcilere ilişkin özellikler
kapsamında içerik analizi ile değerlendirilmiştir