dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-19T08:33:47Z |
|
dc.date.available |
2021-12-19T08:33:47Z |
|
dc.date.issued |
2018-02 |
|
dc.identifier.isbn |
2148-0451 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/96521 |
|
dc.description.abstract |
Hollanda için Altınçağ olarak da nitelendirilen 17. Yüzyıl, sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan büyük değişimlerin yaşandığı bir dönemdir. Protestanlık sonrası yaşanan bu toplumsal değişimler Kuzey Avrupa Sanatına yön vermiş, özellikle Hollanda’da “tür resmi” adı verilen yeni bir sanat anlayışının doğmasına neden olmuştur. “Memento Mori” geleneğini yaşatan Vanitas resimleri de bu dönemde popülerlik kazanmıştır. Ölümü ve ölümlü olduğunu hatırlatmayı amaçlayan Vanitas Resimleri, nesneler aracılığıyla sembolik bir dil oluşturmuştur.Bu çalışmada amaçlanan; Vanitas Resimlerinde anlatılmaya çalışılan ölüm kavramını dönemin algısı, toplumsal yapısı ve Kalvin ahlakı üzerinden açıklamak ve de oluşturulan sembolik dil üzerinden yapıt okuma yapmaktır. Anahtar Kelimeler: Vanitas, Natürmort, Kalvinizm, Hollanda, Sanat. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Ulakbilge sosyal bilimler dergisi |
en_US |
dc.relation.isversionof |
10.7816/ulakbilge-06-21-02 |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Anahtar Kelimeler: Vanitas, Natürmort, Kalvinizm, Hollanda, Sanat. |
en_US |
dc.title |
17. YÜZYIL HOLLANDA RESİM SANATINDAVANİTAS İMGELERİ |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5643-0518 |
en_US |
dc.identifier.volume |
6 |
en_US |
dc.identifier.startpage |
143 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
159 |
en_US |
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı |
en_US |
dc.relation.journal |
Ulakbilge sosyal bilimler dergisi |
en_US |
dc.identifier.issue |
21 |
en_US |
dc.contributor.author |
ÖZGENÇ NESLİHAN |
|