dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-19T08:29:47Z |
|
dc.date.available |
2021-12-19T08:29:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-12 |
|
dc.identifier.uri |
2149-0821 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/96517 |
|
dc.description.abstract |
Tarih öncesinde büyü ayinlerinin tinsel ritüelleriyle başlayan inancın görünür
kılınma çabası, dinlerle birlikte ruhani bir ihtiyaca dönüşmüştür. Dolayısıyla
dinlerin toplum üzerindeki etkisini arttırmak adına tanrılar sanat aracılığıyla
görünür gerçekliğine kavuşmuştur. Yaratanın yaratma eyleminin dünyevi
temsilcileri olarak da sanatçılar, dini konuları sanat yapma aracı olarak
kullanmıştır. Avrupa Sanat’ının geleneğini oluşturan bu ilişki biçimi, dinin toplum
üzerindeki etkisine paralel bir gelişim göstermiştir. Kronolojik olarak Avrupa
Sanatı incelendiğinde bu değişim açıkça görülebilmektedir.
Bu makalenin amacı; din ve sanat ilişkisini çok yönlü açıdan incelemek ve Aziz
Francis Assisi’nin sanata konu olması üzerinden “On The Road” sergisini
inceleyip, sanat adına farklı bakış açıları getirebilecek sorular üretebilmektir. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences |
en_US |
dc.relation.isversionof |
dx.doi.org/10.16990/SOBIDER.133 |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Anahtar kelimeler: Din, Sanat, inanç, gelenek, Franciss Assisi |
en_US |
dc.title |
AVRUPA SANATI’NDA DİN VE SANAT İLİŞKİSİ VE SANATSAL İFADE ARACI OLARAK FRANCİS ASSİSİ |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5643-0518 |
en_US |
dc.identifier.volume |
2 |
en_US |
dc.identifier.startpage |
85 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
94 |
en_US |
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı |
en_US |
dc.relation.journal |
sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences |
en_US |
dc.identifier.issue |
5 |
en_US |
dc.contributor.author |
ÖZGENÇ NESLİHAN |
|