TVS 2000 yolcu vagonlarının, işletim sırasında oluşabilecek kaza durumlarında yolcuların güvenliğinin sağlanması için uyulması zorunlu olan uluslararası standartlar oluşturulmuştur. Standartlarda belirtilen deneylerin gerçekleştirilmesi hem maliyetli hem de fazla zaman almaktadır. TVS 2000 yolcu vagonlarının daha tasarım aşamasında bilgisayar ortamında Sonlu elemanlar yöntemiyle statik yükleme deneylerinin yapılması yüksek tasarım, imalat ve deney harcamaların azaltacaktır. Bu çalışmada UIC ( Avrupa Demiryolları Birliği)' nin belirttiği statik yükleme deneylerinin uygulama yöntemi açıklandı. Sonlu elemanlar yöntemi ve TVS 2000 yolcu vagonunun sonlu elemanlar metoduna uyarlanması ile ilgili bilgi verildi. Çalışmada deneylerin çözümünü yapan ve sonlu elemanlar yöntemini kullanan ANSYS paket programı hakkında bilgi verildi. Analizler sırasında üç boyutlu elastik kiriş ve üç boyutlu elastik kabuk eleman kullanıldı. Yapılan çözümler sonrasında görüldü ki TVS 2000 yolcu vagonları, uygulanan deneylerin çoğundan başarıyla geçti
TVS 2000 passenger coaches have to provide some standards for the safety of human beings during the transportation which are formed by International Union Railways (UIC). Applicating of these standard static loading tests on real models is cost consuming procedure, therefore carriying out these tests on computer environment will reduce time and cost. In this study the methods of applicating these static loading tests, specified by International Union Railways are explained. enlightened about finite element method, finite element model of TVS 2000 passenger coaches and how to use computer code ANSYS. During the modeling, 3D elastic beam and 3D elastic shell elements were used. The results showed that the TVS 2000 passenger coaches passed most of the static loading tests successfully.