ÖZET Anahtar Kelimeler : Kalite, Kalite Güvence, Kalite Kontrol Günümüzde ürün ve hizmet kalitesi, gerek üreticiler ve gerekse tüketiciler için vazgeçilmez bir unsur olmuştur. Üretim ve hizmet alanlarında çalışan bir çok firma, pazar paylarını korumak ve artırmak için, kalite sağlama çalışmalarına büyük hız vermişlerdir. Bu tezde, Kalite Güvence Sistemi yerleştirme sürecinde olan firmaların karşılaşabileceği sorunlar dikkate alınarak, Kalite Güvence Sisteminin ana elemanları hakkında genel bilgi verilmiştir. Müşteri ihtiyaçlarının sağlıklı olarak tespit edilmesinden başlayan ve satış sonrası hizmetleri de kapsayan geniş bir yelpazede, firmaların öncelikle hangi faaliyetleri minimum olarak sağlamaları gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca, Kalite Kontrol Sistemi, Kalite Güvence Sistemi ve Toplam Kalite Yönetimi Sistemi arasındaki farklılıklar ve benzerlikler bu tez kapsamında ele alınmıştır. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi Standartlarının karşılanması ile firmaların kazanacağı avantajlar ve bu süreci yaşarken karşılaşabilecekleri zorluklara değinilmiştir. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi standartlarının belgelendirilmesi hakkında da yeterli bilgiler verilmiştir. vıı
Keywords :Quality, Quality Assurance, Quality Control Nowadays production and service quality has become very crucial for producer and consumer people. In order to protect and increase market share, so many firms in production and service sector are working on the quality system installation processes. In this study, general information about major elements of quality assurance system has been given by taking the possible problems in to consideration. From analysing the customer requirements in detail, to the after sale services which processes have been provided as minimum considered in this study. Differences and similarities between Quality Control System, Quality Assurance System and Total Quality Management System have also been taken in the concept of the study. Possible quality problems during in the installing the quality assurance system and after installing the system in the company the advantages of the ISO 9000 Quality Assurance System has also been given in detail. ' Sufficient enough information about assessing the quality assurance system has also been given.