dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ümit Kocabıçak |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-31T08:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-03-31T08:58:19Z |
|
dc.date.issued |
1999 |
|
dc.identifier.citation |
Macar, Mehmet. (1999). M52 T K/M obüs beşiğinin bilgisayar yardımıyla tasarım ve analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimler i Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91501 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: M52T Kundağı Motorlu Obüs, Sonlu Elemanlar Analizi Savunma Sanayinde kullanılan silah sistemlerinin güvenMiliğinin test edilebilmesi ve geliştirilmesine başlangıç olabilmesi için yapılan bu tez çalışmasında M 52T K/M Obüs' de kullanılan ve silah sistemine taşıyıcılık yapan beşiğin üzerinde atış sonrası oluşan yüklerin bu sisteme etkisi incelenmiş ve optimum bir ağırlık/maliyet oranın belirlenmesi için temel teşkil etmesi amaçlanmıştır. 155 mm 39 kalibre namlu sistemine sahip olan M52T K/M Obüse atış sonrası oluşan yüklerin büyükleri ve ne şekilde sistem üzerinde etkili oldukları incelenmiş bunun sonucunda namlu taşıyıcıları üzerindeki etkisi çözülmeye çalışılmıştır. îşin başlangıcı sayılan namlu barut hacminde oluşan basmç, M.K.E.K. ile TÜBİTAK-S AGE ile yapılan çalışma sonucunda ;atışlı testlerde enkoder ile geri tepme ve irca hareketinin zamana bağlı değişimi ölçülmüş, ölçüm analog/sayısal çevirici ile bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Enkoder tarafından gönderilen kare dalga şeklindeki bilgi özel olarak bu testler için hazırlanan OBÜS bilgisayar yazılımı ile yol-zaman bilgisine ve daha sonra yüksek hassasiyette türev alınarak hız-zaman bilgisine çevrilmiştir. Ayrıca maksimum geri tepme hızı ve irca hızı bulunmuştur. Bu sonuçlardan yararlanılarak hesaplamalarda kullanılan değerler tespit edilerek kullanılmıştır. Bu hesaplamalar sonucunda kundağa etki eden kuvvetin büyüklüğü ve etki şekli hesaplanmış ve Sonlu Elamanlar Analizinde bu değerler kullanılarak sonuca ulaşılmıştır. xuı |
|
dc.description.abstract |
COMPUTER AIDED DESIGN AND ANALYSIS OF M 52T S/P HOWITZER CRADLE SUMMARY Key Words: M52T Self-Propelled Howitzer, Finite Element Analysis In order to test the reliability of the all weapons systems used in defence industry, the Cradle that used in M52T S/P Howitzer will be investigated the effect of recoil forces after firing on it. This result will be used to determine an optimum weight/cost ratio. On M52T S/P Howitzer havingl55 mm 39 caliber gun system the type and where and how they are acting, of recoil forces after firing will be tried to solve. Initially pressure after firing occurring in the gun chamber will be determined in the tests doing by MKEK and TUBİTAK-SAGE.In the tests,the displacement of recoil and recuperator cylinder with respect to time will be measured with encoder, and the time variation converted to computer via analogue/digital converter. Using a special Howitzer software,these data will be integrated to displacement-time and velocity-time diagrams. Additionally maximum recoil velocity and recuperator velocity will be handed. By using graphs given in appendices,the results getting at the end of CAE (ANSYS 5.3) will be determined. As a result, the type and magnitude of forces acting on mount will be examined these results will be used in Finite Element Analysis. xiv |
|
dc.format.extent |
XIV, 67 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
M52T kundağı motorlu obüs |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar analizi |
|
dc.title |
M52 T K/M obüs beşiğinin bilgisayar yardımıyla tasarım ve analizi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Macar, Mehmet |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|