dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Abdullah Mimaroğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-31T08:58:15Z |
|
dc.date.available |
2021-03-31T08:58:15Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.citation |
Kadıoğlu, Güler. (1998). Bilgisayar destekli mühendislik eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimler i Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91431 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET İçinde bulunduğumuz çağ bilginin çok önem taşıdığı bir çağdır. Daha çok bilgiye sahip olan daha büyük bir güce sahiptir. Güçlü olabilmenin bir yolu bilgili olmaktan geçtiğine göre bu alanda kullanılacak araçlardan birisi de bilgisayarlardır. Bilgisayar bir kaynak olarak bilgi vermede insanoğluna hizmet etmektedir. Bu yandan kendisi insanoğlunun bilgi birikiminin bir sonucu iken, diğer yandan da insanoğlunun daha hızlı, daha doğru bilgi edinebilmesinde çok önemli bir kaynaklık görevini görmektedir. Bilgili toplum gelişmiş toplumdur. Eğitimde ise bilgisayar kullanımı gün geçtikçe bir tercih olmaktan çıkmakta ve bir zorunluluk haline gelmektedir. Bilgi Çağına erişmiş Türkiye için. Bilindiği üzere endüstrileşmiş ve gelişme sürecini tamamlamış olan ülkeler seviyesine erişmek ana hedefimizdir. Ülkemizde yaşayan her insanın yüksek hayat standardında ve güvenlik içinde yaşaması en büyük dileğimdir. Umarım kısa süre içinde 'Çağdaş Medeniyet ' seviyesine erişir. Çağdaş medeniyete erişmede bilgisayarın nasıl bir fonksiyona sahip olduğunu izah etmeye gerek görmüyorum. Bilindiği üzere ülkelerin yüksek refah a erişmesinde en temel olgu üretimdir. Gerek sanayi, gerek tarım ve gerekse bilim bazlı üretim, üilkeleri seçkin ve zengin kılmaktadır. Bilgisayar ise hemen tüm üretim hatlarında yerini almış durumdadır. Endüstriyel üretimde pek çok üretim birimi bilgisayarı aktif olarak kullanmaktadır. Son zamanlarda üniversitelerimiz ve diğer orta dereceli eğitim kurumları da bilgisayarı kullanmaya başlamışlardır. Dört bölümden oluşan çalışmamızda amacımız, Bilgisayar destekli eğitimin eğitme katkısı ve Mühendislik eğitiminde bilgisayar destekli eğitim metodunun uygulama imkanlarını örnek bir paket programı yardımı ile ortaya koymaktır. |
|
dc.description.abstract |
COMPUTER AIDED EDUCATION IN ENGINEERING SUMMARY The dramatic advances in computer technology over the past decade, resulted in application of computer system in to most of live activities. Education is on of the most important and essential activities of mankind. Application of computer technology in his field became a must. Advances in computer graphics, computer communication system, sound system added a lively representation of education knowledge. In this work, a computer software was generated taking into consideration on our education system (Turkish education system). The software represent on interactive method for transfering knoweldge to students plus a lively communication with education establishment. Finally, the main object of this software is to study and to examine your knoweldge in your own time. |
|
dc.format.extent |
VI, 41 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Bilgisayar |
|
dc.subject |
Bilgisayar destekli eğitim |
|
dc.subject |
Mühendislik eğitimi |
|
dc.title |
Bilgisayar destekli mühendislik eğitimi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Kadıoğlu, Güler |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|