dc.contributor.advisor |
Profesör Salih Zeki Bulut |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-26T09:38:20Z |
|
dc.date.available |
2021-03-26T09:38:20Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Altın, Işık. (2002). Bir sanayi yapısı için ülkemiz koşullarında en ekonomik taşıyıcı sistem araştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/89989 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Ekonomik taşıyıcı sistem, Çelik sistemler, Kafes kirişler, Sistem ağırlıkları, Ülkemiz koşullarında tek katlı bir sanayii yapısı için en ekonomik taşıyıcı sistem belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada, ana malzemesi çelik (st37), 50 metre açıklığa sahip, 40 metre boyunda, 10 metre ara ile 5 adet taşıyıcı çerçeve ve ortada bir sıra kolon ile dizayn edilecek bir yapı için belirli kriterler ve çeşitli kaynaklar araştırılarak oluşturulan 8 adet taşıyıcı sistem Sap2000 programı ile analiz edilmiş, sistemlerde oluşan moment, kesme kuvveti, normal kuvvet ve deplasmanlar TS 648 kriterlerine uygun olarak boyutlandırılmıştır ve her sistem için bir ağırlık hesabı yapılarak en hafif sistem en ekonomik sistem olarak benimsenmiştir. VIII |
|
dc.description.abstract |
IT IS AIMED THAT THE MOST EKONOMICAL VARIATION FOR A ONE STOREY INDUSTRIAL STRUCTURE DESIGNED UNDER CONDITION OF TURKEY SUMMARY Keywords: Economical structural system, Steel structures, Space truss, System weights. In this project, it is aimed that the most ekonomical variation for a one storey industrial structure designed under condition of Turkey. The basic material composed of this industirial structure is steel (st37), 50 meters long span, 40 meters in length, having 5 portal frame seperated by 10 meters interval and columns supporting these frames at midpoints. 8 different structural systems to be formed with some criterias sourced from various resources is analyzed by Sap200. Using output data related with support reactions-moments, shear forces, axial forces and displacements-all cross-sections and other dimensions of systems are evaluated with respect to TS 648 design criteria. Finally, each structural systems are compared with others total weight and the most light-weight system is selected as the most economical structure for this project. IX |
|
dc.format.extent |
IX, 168 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Ekonomik taşıyıcı sistem |
|
dc.subject |
Çelik sistemler |
|
dc.subject |
Kafes kirişler |
|
dc.subject |
Sistem ağırlıkları |
|
dc.title |
Bir sanayi yapısı için ülkemiz koşullarında en ekonomik taşıyıcı sistem araştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Altın, Işık |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|