dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Tarık Çakar |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-26T09:38:20Z |
|
dc.date.available |
2021-03-26T09:38:20Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Serdar, Mahmut. (2002). ISO 9001:2000, Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, ve ISO 9001:2000’ in bir firmaya uygulanması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/89984 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Efqm,ISO 9001 Toplam Kalite sürekli gerçek düşük maliyeti ve müşteri memnuniyetini hedef alan bir yönetim sistemidir. Toplam kalite müşteri, çalışanlar ve tedarikçileri de içine alarak departmanlar ve fonksiyonlar arasında yatay olarak çalışır. EFQM Avrupa Kalite yönetimi vakfinın kısaltmasıdır. Organizasyonda iş stratejileri oluşturulmasını ve geliştirilmesini sağlayan bir toplam kalite tekniğidir. ISO 9001, kalite güvence sisteminin kurulması için gerekli elemanları açıklayan ve kılavuzluk eden kalite yönetim standartlar seridir. ISO 9001 herhangi bir özel endüstriye yada ekonomik sektöre bağlı değildir. Kalite yönetim sistemini kurmak isteyen ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak isteyen firmalar bu standartlardan yararlanmalıdır. Ekte ISO 9001:2000 bir uygulaması yer almaktadır. XII |
|
dc.description.abstract |
TOTAL QUALITY MANAGEMENT, EFQM, ISO 9001 QUALITY ASSURANCE SYSTEM AND ITS APPLICATION ON A COMPANY Keywords: Total Quality ManagementEFQMJSO 9001 Total Quality(TQ) is a process that people focused on management system that aims at continual increase in customer satisfaction at continually lower real cost. TQ is a total system approach and an integral part of high level strategy. It works horizantally across functions and departments, involving all employees, top to bottom and extend backward and forwards to include the supply chain and the customer chain. The EFQM is abbreviation of Eurepean Foundation for Quality Management. EFQM is a tecnique of total quality to develop and implement succesful business strategies throughout the organization. The ISO 9001 series is a set of generic standards that provide quality management guidance and identify generic quality system elements necessary to archive quality assurance. ISO 9001 standards are independent of any spesific industry or economic sector. An individual company determines how to implement these standards to meet its spesific needs and the needs of its customers. On the appendix you will see an application on ISO 9001:2000. XIII |
|
dc.format.extent |
XIII, 242 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam Kalite Yönetimi- EFQM mükemmellik modeli |
|
dc.subject |
ISO 9001 |
|
dc.subject |
Kalite Yönetimi Sistemi |
|
dc.title |
ISO 9001:2000, Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, ve ISO 9001:2000’ in bir firmaya uygulanması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Serdar, Mahmut |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|