Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kalite güvence sistemi ISO 9001 uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor M. Sabih Aksoy
dc.date.accessioned 2021-03-26T09:38:18Z
dc.date.available 2021-03-26T09:38:18Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Gümüş, Mustafa. (2002). Kalite güvence sistemi ISO 9001 uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/89962
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET ANAHTAR KELİMELER Kalite Kalite Güvence Sistemi ISO 9001 Kalite El Kitabı Prosedürler KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİ Günümüzün üç önemli faktörünün kalite, maliyet ve hız olduğu düşünüldüğünde, şirketlerin sürekli ilerlemeleri için bu faktörlerin dikkate alınması önemlidir. Kalite nedir? Kalite, müşterilerin ihtiyaçlarına en iyi şekilde hizmet eden hizmeti ya da ürünü üretmek olarak tanımlanabilir. Kalitenin sağlanması için gerekli en önemli unsur ise müşteri memnuniyetidir. Bu nedenle kalite, güven ve dağıtım hizmetleri önem kazanmaktadır. Kalite güvencesi, en iyi hizmeti en kaliteli şekilde sunmak için yapılan tüm eylemleri içerir. Bu nedenle, tüm hizmetler en iyi şekilde planlanmalı ve tüm süreçler sistem içinde yer almalıdır. ISO 900 Standartları A. ISO 9001 : Tasarım, gelişim, üretim, tesisat ve hizmet öğelerini kapsayan bir kalite sistemi modelidir. B. ISO 9002 : Üretim, tesisat ve hizmet öğelerini kapsayan bir kalite sistemi modelidir. C. ISO 9003 : Son denetleme ve testlerdeki kalite güvencesini sağlayan bir kalite sistemi modelidir. Kalite Sertifikası Özellikle aşağıda belirtilen üç doküman şirketler tarafından hazırlanmalıdır.. iş talimatları. prosedürler. kalite el kitabı VIIİş Talimatları; İşin doğru ve verimli bir şekilde nasıl yapılacağım gösteren dökümanlardır.Her iş talimatı tüm prosedürün adım adım nasıl gerçekleştirilebileceğini açıklar. Bu talimatlar, basit ve herkes tarafından anlaşılabilir olmalıdır. Ayrıca bu talimatlar ; işin "nasıl","ne zaman", ve "kimin tarafından" yapılacağım belirten yönergeler içerir. Prosedürler; işin özetini içeren dokümanlardır. Başka bir deyişle, sadece işin basamaklarını belirler, işin nasıl yapılacağını açıklamazlar. Kalite el kitabı ; şirket hakkındaki bilgileri, şirketin kalite politikasını, organizasyon yapışım, prosedür özetlerini ve şirketin kalite sistemi hakkındaki etkinliklerini özetler. ISO sertifikası almak için izlenecek prosedürler şu şekilde özetlenebilir ; İlk olarak şirket, bu sertifikayı almak için gerçekleştirilmesi gereken prosedürlerin uygulanmasından sorumlu olacak bir kalite kontrol yöneticisi görevlendirmelidir. ISO 9001, ISO 9002 ve ISO 9003 sertifikalarından birini almayı seçen şirket, gerekli dokümanları (kalite el kitabı, prosedürler ve iş talimatları ) hazırlamalıdır. Bu kalite kontrol sistemleri, belli bir zaman aralığında uygulamaya konulur ve bu süreç sürekli izlenir. Eğer bu sistemin verimli bir şekilde işlediğine inanılırsa, sistem tüm şirkete yaygınlaştırılır. Bu periyotta bazı kontroller yapılır ve eğer herhangi bir problem yaşanmazsa, sertifika şirkete verilir. Eğer uygulamada şirket, bazı problemlerle karşılaşırsa, sistemi uygulayan şirkete sistemdeki aksaklıkları gidermesi için sure tanınır. Bu sure sonunda sistem, şirkete yeniden uygulanır. Birkaç kontrolden sonra herhangi bir problemle karşılaşılmazsa, sertifika üç yıl içerisinde şirkete verilir ve her altı ayda bir kontroller tekrarlanır. VIII
dc.description.abstract QUALITY ASSURANCE SYSTEMS KEYWORDS Quality Quality Assurance System ISO 9001 Quality handbook Procedures Quality, cost and the fastnes are the most three important factors of our days. To be able to survive and to go always forward, we have to be ware of these factors. What is quality? We can explain quality as "to produce a product which serves to the needs of the customer the best" The most important thing is to please the customer. Therefore; quality, reliability and the delivery are very important. Of we produce wrongly, the will occur the second qualities of the products; this means that we've waskted the workmanship for these products for nothing. We can reproduce this product for the cost of producing two products. Because we have to make a profit while doing our jobs, we have to produce correctly in one time and this product should serve to the needs of the customers the best. Quality insurance: Quality insurance includes all the actions made for getting the best service and the best quality. However this should be planned very well and every process should take place in its system. ISO 9000 standards: a) ISO 9001, Quality systems-model for quality assurance in design, development, production, installation and servicing. IXb) ISO 9002, Quality systems-model for quality assurance in production installation and servicing. c) ISO 9003, Quality systems-model for quality assurance in final inspection and test.. If the companies having the ISO 9000 quality assurance system gets more and more, this will provide to the continuous development of the quality in all industries. Quality Certificate Especially, there should be three documents prepared by the company; *Work instructions * Procedures, * Quality Handbook. Work instructions: They are the documents showing how to make the work correctly. Each work instruction tells us how to make one step of the procedure. It must be simple and it mus be understood by everybody. It determines how, when and by whom to make the work. Procedures: Procedures include the summary of the work. In other words, it determines just the steps of the work, it doesn't explain how to do the work. Quality handbook: It is a summary book about the company, company's quality policy, organization structure, the summary of the procedures and the actions of the company about its quality system. XWe can summarize how to get the ISO certificate as follows: The company may employ its quality control manager as the responsible person of getting this certificate. The company should choose one of ISO 9001, ISO 9002 and ISO 9003 certificates. Afterwards the company should prepare the documentation (Quality handbook, procedures and work instruction). These quality control systems are put into application for a certain period of time. The advisors or the company's own employees control the system. If they belive that this system works and will work efficiently, they aplly to a company that can give the certificate. The authoritative company first wants the quality handbook and signs a contract what the company. During this period, some controls are also made. If there is not a problem the certificate is given. If there is a problem they give time to the applicant company. After the company corrects its system, it again applies. After a new control, if there is not any problem, the certificate given is for 3 years. In each 6 months, controls are repeated. XI
dc.format.extent XI, 114 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kalite güvence sistemi- ISO 9000
dc.subject Kalite prosedürleri
dc.title Kalite güvence sistemi ISO 9001 uygulaması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Gümüş, Mustafa
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record