Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bir dizel motorunda kompresyon kaçağının motor performansına etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor İsmet Çevik
dc.date.accessioned 2021-03-26T09:38:12Z
dc.date.available 2021-03-26T09:38:12Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Gümüş, Abdullah. (2003). Bir dizel motorunda kompresyon kaçağının motor performansına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/89901
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar kelimeler : Kompresyon basıncı, özgül yakıt tüketimi, efektif güç,sıkıştama oranı Bu çalışmada kompresyon kaçağının efektif güce, motor momentine ve özgül yakıt tüketimine etkisi deneysel olarak incelenmiş, standart ve kompresyon kaçaklı haller için elde edilen sonuçlar karalaştırılmıştır. Eş özgül yakıt tüketim eğrileri, motor güç ve moment eğrileri standart motor ve kompresyon kaçaklı durum için çizilmiştir. Deneyde tek silindirli direkt püskürtmeli dizel motoru kullanılmıştır. Motor kompresyonunun ölçülmesi, motor kompresyon kaybının nedenleri ve yerleri hakkında bilgi verilmiştir. Kompresyon kaybının motor karakteristiklerine ve eksoz emisyonlarına etkileri açıklanmışta-.
dc.description.abstract INVESTIGATION OF THE EFFECT OF COMPRESSION PRESSURE LOOSE ON A DIESEL ENGINE PERFORMANS SUMMARY Key Words: Compression pressure, specific fuel consumption, effective power, compression ratio In this study, using a single cylinder, direct injection diesel engine, the effect of compression pressure loose on the effective power, engine torque, and specific fuel consumption was experimentally investigated. The results from tile engine having compression pressure loose were figured and compared with those in the standard engine for specific fuel consumption, engine effective power and engine torque. Information about measurement of compression pressure, the reasons and places of the pressure loose in the engine were given. The effect of compression pressure loose on the engine characteristics such as smoke amount and specific fuel consumption were also discussed. XI
dc.format.extent XI, 42 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kompresyon basıncı
dc.subject Özgül yakıt tüketimi
dc.subject Efektif güç
dc.subject Sıkıştırma oranı
dc.title Bir dizel motorunda kompresyon kaçağının motor performansına etkisinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi
dc.contributor.author Gümüş, Abdullah
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record