dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Kemal Çakır |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-26T09:38:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-26T09:38:04Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Öcal, Murat. (2003). Havayolu taşımacılığında iklimlendirme sistemleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/89777 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler : Uçak, Klima sistemi, Konfor Çalışmanın ilk üç bölümünde yüksekliklerin birimsel çevirileri yüksek irtifalardaki basınç, sıcaklık, nem, hava akımı ve hava kalitesi gibi fiziksel koşulların insan üzerindeki etkileri incelenmiştir. Ayrıca örnek bir yolcu uçağının genel özelliklerinden bahsedilmiştir. İlerleyen bölümlerde pnömatik sistem ve uçak klima sistemi ele alınmıştır. Uçak klima sisteminde paket klima üniteleri ve elemanları, acil taze hava dağıtım sistemi, sıcaklık kontrolü ve elemanları, dağıtım alt sistemi ve elemanları ayrıca incelenmiştir. Kabin basınçlandırma sistemi ele alınırken uçağın, yerde iken, kalkıştan önce, uçuş esnasında, arıza halinde ve uçağın denize inmesi halleri ayrıca belirtilmiştir. Son olarak uçak için enerji dengesi yaklaşım hesabı yapılmıştır. Kayıp ısı enerjisi hesabı, uçak içi enerji kazanımı hesabı, klima sistemi ile alınan enerji hesabı yapılmış ve enerji dengesi kurulmuştur. xııı |
|
dc.description.abstract |
AIRCONDITIONİNG SYSTEM IN AIR TRANSPORTATION SUMMARY Key Words : Aircraft, Airconditioning system, comfort Like all the other transport techniques, air transport technique has two main purpose: safety and fertlie flight; pasenger well-being and comfort. In order to prevent he destructive effects of weather, aircrafts have high cruising altitudes. To sustain life at high altitudes is the first function of the aircraft air conditioning system and the second one is to ensure the passenger comfort. The naturel environment at 4000 ft is very harsh. Air less than one quarter of its density at sea level, temperatures down to minus 60 degrees Celcius, and levels of relative humudity that are equal to the driest parts of the earth's surface. No life forms inhabit this environment. Air conditioning system not only at high level of atmosphere but also at sea level should make the cabin environment habitable. Air conditioning system is made up of several subsystes that control cabin pressurization, airflow and distribution, air extruction and temperature. Cabin pressurization is necessary to sustain life, air conditioning packs accomplish the air cooling and the temperature control limits the temperature. This article discusses, the parameters considered during the design of the air conditioning systems and their physiological effects and also gives information about air conditioning system and system equipment of AIRBUS 310 aircraft XIV |
|
dc.format.extent |
XIV, 111 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Uçak Klima Sistemi Konfor |
|
dc.title |
Havayolu taşımacılığında iklimlendirme sistemleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Enerji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Öcal, Murat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|