dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Yavuz Soydan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-26T09:38:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-26T09:38:04Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
İçli, Hakan. (2003). İleri taşıt teknolojisi ve bilgisayarlı simülasyon uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/89773 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler : Elektrikli otomobiller, Karma otomobiller, Simülasyon, Yakıt hücreleri, Elektromekanik pil, Emisyon, Yakıt ekonomisi Gönümüzde motorlu araç sayısının çok hızlı bir şekilde artması, hava kirliliğinin insan sağlığını tehdit etme şuurlarına ulaşmasına ve petrol kaynaklarının tükenme noktasına yaklaşmasına sebep olmuştur. Bu noktada otomotiv sektöründe, yeni teknolojilerin kullanılması, mevcut sistemleri iyileştirme, alternatif enerji kaynaklı sistemler tasarlama gereği duyulmuştur. Bu çalışmalarda taşıt tasarım ve simülasyonlan için zaman ve maliyet yönünden büyük avantajlar sağlayan bilgisayar teknolojisi kullanılmaya başlanmıştır. Taşıtlar için alternatif enerji kaynaklan arasında, temiz ve yaygın bir enerji kaynağı olan elektrik enerjisi kullanımı çok iyi sonuçlar vermektedir. Taşıtlarda elektrikle tahrik iki şekilde uygulanmaktadır :. Yalnızca elektrik motoru kullanılarak (Elektrikli taşıtlar). Elektrik motoru ile birlikte içten yanmak motor kullanılarak (Karma taşıtlar) Her iki model kendi aralarında ve diğer modeller ile karşılaştırıldığında avantaj ve dezavantajlar ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, taşıtlar için alternatif enerji kaynaklan, araçların verimlerini yükseltecek yeni teknolojiler özetlenmiş, bunlardan elektrikli ve karma otomobiller incelenerek son bölümde tüm sistemler bilgisayar desteği ile analiz edilmiş, emisyon ve yakıt ekonomileri açısından karşılaştırmalar yapılmıştır. Elektrikle tahrik edilen otomobillerin kısa vadede içten yanmalı araçların yerini alması, depolayabildikleri sınırlı enerjilerinden dolayı kolay görülmemektedir. Fakat büyük olasılıkla karma otomobiller, elektrikli otomobiller için bir geçiş dönemi oluşturacak ve çok kısa zaman sonra, özellikle enerji depolama ünitelerinde sağlanacak gelişmeler ile elektrikli otomobiller, büyük ölçüde hayatımıza girecektir. VII |
|
dc.description.abstract |
Advanced Vehicle Technology and Computer Aided Simulation Applications SUMMARY Keywords : Electrical Vehicle, Hybrid Vehicle, Simulation, Fuel Cell, Flywheel, Emission, Fuel Economy Growing environmental and economic concerns have driven recent efforts to produce more fuel efficient and lower emission vehicles. For these reasons, scientists have started working about new vehicles. Of course, electrical energy hasn't been existed out of this occupation. New generation vehicle developments require decision-makers to quickly narrow the technology focus to the best vehicle configurations and components. The computer models facilitate the preparation of specifications for each candidate subsystem and support the establishment of engineering targets for building and testing prototype automobiles. Driving with electrical has two ways :. Only electrical motor is used for propulsion, or. Electrical motor and near them internal combustion engine are used for propulsion. They have advantage or disadvantage when they are compared each others. In this thesis, alternative fuels of vehicles and new systems for raising motors efficiency were summarized. And two of them, electrical and hybrid vehicles have been studied specially. At the end of the thesis, all vehicle systems have been analysised and simulated at computer program and have been compared each others. It doesn't hope that electrical vehicles replace internal combustion engine vehicles in short times. Because of electrical vehicles don't have the ability of storing electrical energy enough now. But hybrid vehicles will create a passing time and electrical vehicles will enter to our life soon. VI11 |
|
dc.format.extent |
VIII, 76 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Elektrikli otomobiller |
|
dc.subject |
Karma otomobiller |
|
dc.subject |
Simülasyon |
|
dc.subject |
Yakıt hücreleri |
|
dc.title |
İleri taşıt teknolojisi ve bilgisayarlı simülasyon uygulamaları |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
İçli, Hakan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|