dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor İmdat Taymaz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-25T11:50:02Z |
|
dc.date.available |
2021-03-25T11:50:02Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Elhüseyni, Fırat . (2006). Ağır ticari araç arka süspansiyon braketi dizaynı ve analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81971 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bilgisayar destekli mühendislik yöntemleri, tasarım ve analiz aşamasında harcananzamanı kısaltmanın yanı sıra, tasarım unsurlarının hızlı değiştirilmesini sağlayarak,tasarıma esneklik ve kolaylık sağlar. Bu çalışmada, çekici kebi ele alınmış, kepsüspansiyonunu destekleyen braketin dizaynı yapılarak, maruz kaldığı zorlanmalaragöre dayanımı analiz edilmiştir.Birinci bölümde, süspansiyon sistemlerinin genel tanıtımı yapılarak tarihçeiçerisindeki gelişimine yer verilmiştir. Ayrıca görevleri ve çalışma prensipleriincelenmiştir.kinci bölümde, süspansiyon çeşitleri incelenerek taşıt, kep ve koltuk süspansiyonlarıhakkında bilgilere yer verilmiştir.Üçüncü bölümde, kep süspansiyon sistemlerinin matematiksel modeli incelenmiştir.Dördüncü bölümde, kep arka süspansiyon braketinin dizaynı ve sonlu elemanlarmodelinin oluşturulması çalışmaları yapılmıştır.Beşinci bölümde verilen sınır şartları altında braketin davranışlarının analiziyapılarak, Von Misses gerilme ve uzama değerleri incelenmiştir.Altıncı bölümde sonuçlar değerlendirilerek seçilen malzemenin uygunluğuincelenmiştir.xii |
|
dc.description.abstract |
Computer Aided Engineering methods not only shortens the time spent during designand analysis stages, but also provide flexibility and simplicity by providing rapidmodifications in design parameters. In this study, tractor cab is considered bydesigning the cap suspension bracket and analysing the strength of the bracket underthe forces applied to it.In the first section, the general information on the suspension systems are giventogether with a brief historical development. Also, the duties and the operatingprinciples are given.In the second section, the types of suspensions are discussed and information aboutvehicle, cab and driver seat suspensions are given.In the third section, the mathematical modeling of cab suspension systems areanalysed.In the fourth section, the design and the FEM model of cab rear suspension bracket isformed.In the fifth section, the analysis of the bracket under the given boundary conditionsare inspected and Von Misses stress and Strain values are given.In the sixth section, the results of the analysis are evaluated and proper material ischosen accordingly.xiii |
|
dc.format.extent |
XIII, 81 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Kep süspansiyonu |
|
dc.subject |
Yerçekimi kuvvetleri |
|
dc.subject |
Kep |
|
dc.subject |
I-DEAS |
|
dc.title |
Ağır ticari araç arka süspansiyon braketi dizaynı ve analizi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Elhüseyni, Fırat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|