dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor İmdat Taymaz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-25T11:50:01Z |
|
dc.date.available |
2021-03-25T11:50:01Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Koç, Mithat . (2006). Bir taşıt yakıt filtresi bağlantısının dinamik etkiler altında modellenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81967 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Otomotivde parça ömrünü etkileyen en önemli faktörlerden biri bağlantı şeklidir.Parçaların araç üzerinde bağlantı şekilleri kullanılan bağlama elemanlarınınmalzemesi , kullanılan cıvata /somun benzeri parçaların boyutları ve dayanımları bubağlantının en uygun seviyede yapılabilmesi için bilinmesi gereken diğer altetkenlerdir.Ülkemiz ağır şartları ve kullanılan yakıtların temizliği göz önüne alındığında yakıtfiltreleri araçta olmazsa olmaz arasında yer almaktadır.Bunun en büyüknedenlerinden biri , dizel motorlarda kullanılan motorinin araca gelene kadar geçensüreç içinde kirlenebileceği ve dizel motorlarında hassas bir yapıya sahip olmasınedeni ile filtre araçlarda olması gereken parçadır.Özellikle bu çalışmada incelenen ticari araçlarda kullanılan yakıt filtreleri motordanbağımsız olarak gövde üzerinde uygun bir lokasyona yerleştirilirken seçilen bukonum , her türlü titreşim ve darbe türü dış etkenlere dayanıklı bir bağlantı braketinesahip olmalıdır. Bunun için öncelikle parçanın motor bölgesindeki kaportaya enuygun yerden bağlanması ve servis kolaylığının sağlanması gereklidir.Çalışma yapılırken aracın tüm opsiyon ve paketleri düşünülerek seçilen uygun biryere kaynatılacak bir braket üzerine bağlantı tasarlanmıştır. Bu bağlantı braketitasarımı yapılırken bağlanacak filtrenin çalışma anındaki ağırlığı , aracın harekethalinde bozuk zeminde hareketi gibi faktörler düşünülerek yapıya gelebilecek hertürlü kuvvet ve titreşimin analizi , gerilme analizleri yapılarak , uygun tasarımoluşturulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Main important factor that effects a component part life time in automotive is thetype of the attachment used. Other related factors that effects the design of theattachment for the component part of the vehicle are , material used for theattachment reinforcement , dimensions and material of the hardwares used ,strength of these materials.With the heavy conditions of our country and the pollution of the diesel fuelsmakes the fuel filters become a big demand on the market. The main reasons thatmake fuel filter become a must in vehicl ; the fuel used in the diesel vehiclespossible pollution during the period of time from the production of the fuel , to thevehicle depot and also the diesel engines are much more sensitive than others.Especially in this study ,selected location for the filter of a commercial vehicle isappart from the engine and on an appropriate location on the body , thisattachment reinforcement should also have a high strength of every environmentalvibration and impacts. For providing this part could be attached on the enginecompoartment area in an appropriate location and alos for a good and easyservicability.For making this study , evaluating all kinds of options on vehicle and package forthe part has been calculated and a welded attachment reinforcement on anappropriate place has been designed. During the design of the fuel filterreinforcement , all the factors that effect dynamic vibration and stress has beenevaluated by analysis by accepting a vehicle on a rough road and filter is in workstatus. |
|
dc.format.extent |
IX, 113 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Ticari araçlar |
|
dc.subject |
Otomobil |
|
dc.subject |
Yakıt Filtresi |
|
dc.subject |
Titreşim |
|
dc.title |
Bir taşıt yakıt filtresi bağlantısının dinamik etkiler altında modellenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Koç, Mithat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|