Tedarik Zinciri Yönetimi'nin bir alt süreci olan Satınalma'nın en önemlifonksiyonlarından birisi tedarikçilerini seçmesi ve değerlendirmesidir. Tedarikçideğerlendirme işletmelere rekabet edebilme üstünlüğü sağlamaktadır. Ürünmaliyetini etkileyen en önemli birim olan Satınalma'nın bu fonksiyonunu yerinegetirebilmesi için isabetli kararlar alması gerekmektedir. Bu kararların alınmasındave hem tedarikçinin hem de işletmenin performansını geliştirmek için bazıperformans ölçüm tekniklerine ihtiyaç duyulmaktadır. Şirketlerin kendileri ile çalışantedarikçileri değerlendirmek için bir tedarikçi değerlendirme yaklaşımına vedeğerlendirmede temel ölçütlerin hangileri olduğunu bilmelerine ihtiyaçları vardır.Bu tezin amacı, tedarik zinciri yönetiminde ana sanayinin gözüyle tedarikçilerideğerlendirmedeki temel ölçütleri tespit etmektir. Temel ölçütler SPSS programıaracılığı ile istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Böylece yeni vemevcut tedarikçileri değerlendirirken odaklanılması gereken temel değerlendirmeölçütleri araştırılmıştır.
One of the most important function of purchasing which is a subprosses of SupplyChain Management, is selecting and evaluating its suppliers. Supplier evaluationprovides to organizations advantage of being competitive. In order to perform thisfunction purchasing, which is the most important departmant that effects productcost, must take critical decisions. Some performance measurement technics areneeded to improve performance of organizations and suppliers. Companies need toknow that which basic criterion to use in supplier evaluation and which supplierevaluation methods to use in order to evaluate suppliers suppporting them.The aim of this study is to determine basic criterion in supplier evaluation from thepoint of view of key industries in supply chain management. The basic criteiron wasanalysed with SPPS program which gives us an effective way to use statisticaltechniques. Thus, basic evaluation criterions were searched that need to be focused,during the evaluation of new and existing suppliers.