dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Semra Boran |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-25T11:49:53Z |
|
dc.date.available |
2021-03-25T11:49:53Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Tunç, Nur Bozdurgut . (2006). Lojistik tedarik zincirinde dengelenmiş performans kartı uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81936 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Tedarik zinciri üzerinde performans yönetimini sağlamak, tek bir işletme fonksiyonuya da bireyler için performans göstergelerini izlemekten çok daha zor ve karmaşıktır.Bir çok işletme fonksiyonu bir arada ve birbiriyle etkileşim içerisinde düşünülmekzorundadır. Bu çalışmada tedarik zincirinin sürekli değişen, gelişen yapısını vekarmaşıklığını daha rahat ifade ettiği için DPK (Dengelenmiş Performans Kartı) ileperformans yönetimi kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama boyutunda ise FordOtosan, MP&L (Malzeme Planlama ve Lojistik) Genel Müdür Yardımcılığı altındakiİkmal, Lojistik ve Malzeme Planlama Müdürlükleri incelenmiştir. Mevcut durumda,Ford Otosan bünyesinde, tüm çalışanlar kendi performanslarını ifade ettiğinidüşündükleri performans göstergelerini kendileri belirlemekte ve kendi DengelenmişPerformans Kartlarını oluşturmaktadırlar. Yani sadece bireylere ait performanskartları vardır, Müdürlükleri ve MP&L Genel Müdür Yardımcılığını temsil edenperformans göstergeleri bulunmamaktadır. Bu da Ford Otosan bünyesinde tedarikzincirini temsil eden MP&L Genel Müdür Yardımcılığının performansını ortayakoyan bir performans yönetim sistemi olmadığı anlamına gelmektedir. Bu nedenleçalışmanın uygulama kapsamında, tüm MP&L çalışanlarının performans göstergeleriöncelikle müdürlük bazında listelenmiştir ve bu göstergeler DPK'nın dört boyutuolan Finans, Müşteri, Süreç, Gelişim başlıkları altında toplanarak müdürlüklere aitDPK'lar oluşturulmuştur. Daha sonra bir anket uygulamasının istatiksel analizi ile detedarik zincirinin yani MP&L Genel Müdür Yardımcılığının tümünü temsil eden birDPK oluşturulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
It is hard to applicate performance management on supply chain because supplychain is a complicated system which includes several different relations with otherorganization functions. This study has been based on Balance Score Cards as aperformance management system on supply chain because of expressing thecontinous changing and improving style of supply chain in best way. In practisephase, Ford otosan MP&L team represents the supply chain. The aim is preparingthe common Balanced Score Card representing whole MP&L team with the help ofthe individual Balance Score Cards. Finally, this study express the importance ofcreating a common Balance Score Card representing whole supply chain team. |
|
dc.format.extent |
X, 93 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Tedarik zinciri |
|
dc.subject |
Dengelenmiş performans kartı |
|
dc.subject |
Lojistik |
|
dc.title |
Lojistik tedarik zincirinde dengelenmiş performans kartı uygulaması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Tunç, Nur Bozdurgut |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|