Günümüzde internet ortamının gelişmesi ile birlikte öğretim işlemleri de internetortamına uyarlanmaya başlanmıştır. İnternet ortamının kullanılması öğretiminkalitesinin artırılması sağlanmıştır. Bu öğretim sistemleri temel eğitime kadarinmiştir. Ülkemizde de bu alandaki çalışmalar ve uygulamalar artmış ve üniversitelerbünyesinde uzaktan öğretim uygulamalarına başlanmıştır.Bu çalışmada devre analizi dersinin uzaktan öğretime uygun olarak içeriğigeliştirilmiştir. Çoklu ortam teknolojileri etkin olarak çalışmada kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda internet ortamında lisans düzeyinde görsel içeriğeönem veren devre analizi dersine ait bir site tespit edilmemiştir. Bu sonuçtan yolaçıkarak devre analizi dersinin ders notlarının internet ortamına uyarlanmasıgerçekleştirmiştir. Bu uyarlama sırasında devre analizi ile ilgili ders notlarıderlenmiştir. Bu geliştirme sürecinde çoklu ortam teknolojilerinden günümüzdeyaygın olarak kullanılan öğelerden yararlanılmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde bu çalışmaya neden ihtiyaç duyulduğu ve çalışmanın neyiamaçladığı anlatılmıştır. İkinci bölümde, uzaktan eğitimin ne olduğu, hangi metotlarıkullandığı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde, uygulamada kullanılançoklu ortam teknolojileri ile ilgili bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde, hazırlananders notlarına, web sayfası ve demolara yer verilmiştir.xiv
In paralel with the recent developments, education has also begun to use internetmedia. Internet usage has enhanced the quality of the education. This teachingsystems have widened up to primary education.In our country, works and applications in this area have also increased anduniversities have included distance education into their systems.In this thesis, the contents of the circuit analysis course was developed according todistance education. Multimedia Technologies were exploited heavily in this work.Depending upon research on Internet no site was found offering circuit analysiscourse, focusing on the visual elements. Therefore this work was realized in order toprovide a sample effort. In this context, first related course papers were picked up.Then, widely used multimedia elements were resorted with an aim to accomplish thegoal.The first part of the thesis, represents the rationale of this work. The second partincludes basics of the distance education and the methods used. The third part coversthe multimedia Technologies. And finally, the fourth part offers the web page and therelated demos.xv