dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Hüseyin Ekiz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-25T11:49:45Z |
|
dc.date.available |
2021-03-25T11:49:45Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Kaya, Aytaç . (2006). Mikroişlemciler ve mikrodenetleyiciler dersinin bilgisayar destekli eğitime uyarlanması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81893 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İçinde bulunduğumuz bilişim çağında Elektronik, Bilgisayar, Mekatronik, vb. alanlaröne çıkmaktadır. Elektronik / Bilgisayar / Mekatronik ile ilgili alanlarda eğitim görençeşitli seviyelerdeki öğrenciler yanında, teknolojik ürün geliştiren tasarımcılar veyaüreticiler için en önemli konulardan biri Mikroişlemci ve Mikrodenetleyicieğitimidir.Öğrenim, tasarım, üretim ve imalat aşamalarında bilgisayar kullanımınınyaygınlaşması, mikroişlemci/mikrodenetleyici öğretiminde bilgisayar kullanımıkavramını ortaya çıkarmış bulunmaktadır. Mikroişlemcilerde/mikrodenetleyiciler'dekullanılan Assembly programlama dilinin simülasyon ve animasyonlar kullanılarakbilgisayarlar yardımıyla öğretimi yaygın bir yöntem olarak görülmektedir.Uzaktan eğitimin yaygınlaşması ve başarılı olması için öğretimin vazgeçilmezunsuru olan laboratuarlara her zaman ve her yerden erişilebilmesi önemli bir aşamaolacaktır.Bu çalışmada, yaygın kullanıma sahip Macromedia Flash programı kullanılarak 8085mikroişlemcisi ve PIC16F84 mikrodenetleyicisi için komut editörü ve yorumlayıcısıyazılmıştır. Yazılan editörde yorumlanan komutların mikroişlemcinin/mikrodenetleyicinin iç mimarilerinde ve modüler yapıdaki çevre birimleriyle (7parçalı gösterge, step motor, trafik lambaları, led v.b.) çalışmasının gerektiğindeadım-adım simüle edilmesini sağlamaktadır. Bu uygulama kullanıcılarınmikroişlemci/mikrodenetleyicilerde komut yazılımı ve yorumlanması ile ilgiliöğrenimlerini görselleştirerek kolaylaştırılması amaçlanmaktadır.Macromedia Flash programının sağladığı imkânlardan yararlanarak, derslerikullanıcılara etkileşimli ve hareketli hale getirerek sunmak, böylece hem derslerisıkıcılıktan kurtarmak, hem de temel işlemleri kullanıcıların kendilerinin yapıpgörmesi için derslere canlandırma bileşeni katılması hedeflenmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Electronics, computer, mechatronics etc. areas are the leading ones in thisinformation age. Microprocessor and microcontroller education is one of the mostimportant subjects for the students of Electronic, Computer and MechatronicDepartments and also for the designers and manufacturers who developestechnological products.Widespread usage of computer at the phases of teaching, design, production andmanufacturing make it also a way at the microprocessor and microcontrollereducation. Education of assembly language used in the microprocessors andmicrocontrollers with simulations and animations is a general education method.For becoming widespread and for the success of distance learning, it would be theimportant stage to reach the laboratories which is the necessary element of educationalways and all ways.In this study, it is coded command editor and assembler for 8085 microprocessor andPIC16F84 microcontroller with widely used Macromedia Flash program. Codededitor simulates running assembled commands inside microprocessor /microcontroller with the modular structured peripherals (7 pieces indicator, stepmotor, traffic lambs, led etc.) whether step by step. This application makes codingand assemblying microprocessors/microcontrollers easy for the users? learning byvisualizing.Using Macromedia Flash possibilities, it is aimed presenting the lesson interactivelyand active to the students while having the lesson out of boring one and making themdoing the main operations by theirselves. |
|
dc.format.extent |
X, 135 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Bilgisayar destekli öğretim |
|
dc.subject |
Uzaktan öğretim |
|
dc.subject |
8085 Mikroişlemci |
|
dc.title |
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyiciler dersinin bilgisayar destekli eğitime uyarlanması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Aytaç |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|