dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor İsmet Çevik |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-25T11:49:42Z |
|
dc.date.available |
2021-03-25T11:49:42Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Kurddan, Ömer . (2006). Araçlarda LPG ile çalışan klima tasarımı ve uygulanabilirliğinin araştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81879 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Araçlarda hazır bulunan klima sistemleri az da olsa araç motoruna yük olarakyansımaktadır. Bu ekstra yük, performans kayıplarına ve yakıt tüketiminin artmasınaneden olmaktadır.Yakıt olarak LPG kullanan sistemlere getirilebilecek küçük ekdüzenekler sayesinde araç kabini içi soğumasına katkıda bulunulması düşünülmüştür.lk bölümde literatür çalışmaları sonucunda LPG ile ilgili özellikler, ülkemizde vedünyadaki sektörleri hakkında bilgi verilmiştir. Diğer bölümlerde sırasıyla LPG'lidönüşüm sistemleri ve güvenliği incelenmiş, araç klimalarının çalışma prensipleriaçıklanmıştır.Son bölümde ise deneysel çalışmalara başlamadan önceki hazırlıklar açıklanmış,deneylere geçilmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Deneylerde LPG'ninbuharlaşması esnasında dışardan aldığı ısıyı tek merkezden alması sağlanmış ve bumerkezden geçen havanın araç kabini içine yönlendirilmesi yapılmıştır.xii |
|
dc.description.abstract |
The air conditioner systems in the vehicles are a little load to the engine. This extraload cause the increase of the fuel consumption and less of performance. It is thoughtto help by little additional mechanism to cool the vehicle cabin, for the systemswhich use, LPG as fuel.In the first chapter, the result of the literature studies, information about the qualitiesof the LPG in our country and in the world markets is given. In the other chapters,sequently the transformation systems of LPG and the working principle of thevehicle air conditioners is explained.In the last chapter, the preparations are explained before the experimental studies andthen passed to experiments and the results evaluated. In the experiments, it isprovided that the heat is got from an only centre and the air passed from this centreand steered into vehicle cabin as the evoporation of LPG is occuned.xiii |
|
dc.format.extent |
XIII, 100 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
LPG’li sistemler |
|
dc.subject |
Alternatif soğutma |
|
dc.subject |
Klima |
|
dc.title |
Araçlarda LPG ile çalışan klima tasarımı ve uygulanabilirliğinin araştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kurddan, Ömer |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|