Açık Akademik Arşiv Sistemi

Biodizelin oksitlenmesinin yakıt özelliklerine ve motor performansına etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor İsmet Çevik
dc.date.accessioned 2021-03-25T11:49:42Z
dc.date.available 2021-03-25T11:49:42Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Saltık, Ömür . (2006). Biodizelin oksitlenmesinin yakıt özelliklerine ve motor performansına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81876
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Nüfusun hızla artmasından dolayı enerjiye olan ihtiyaç da hızla artmaktadır. Bununlabirlikte insanoğlunun en önemli enerji kaynağı olan fosil yakıtlar hızla tükenmekteve tükenirken de çevreyi kirletmektedir. Bu nedenlerden dolayı araştırmacılar, uzunyıllardır yenilenebilir alternatif enerji kaynakları üzerinde çalışmalar yapmaktadırlar.Bu çalışmada da, içten yanmalı motorlarda kullanılabilen etanol, metanol, LPG,doğalgaz, hidrojen, bitkisel yağlar ve biodizel gibi alternatif enerji kaynaklarıüzerinde incelemeler yapılmış, özellikle biodizel ayrıntılı olarak incelenmiştir.Biodizel, dizel motorları için hayvansal ve bitkisel yağlar gibi yenilenebilirkaynaklardan üretilen alternatif bir dizel yakıtıdır.Deneysel çalışmada, rafine pamuk yağının metil esteri üretimi yapılmış, üretilenmetil esteri 18 saat boyunca hava ile yaşlandırma işlemine tabi tutulmuş, yakıtözelliklerini ve yaşlandırma neticesindeki peroksit değerini belirlemek için analizleryapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde oksidasyonun süresine bağlı olarak yakıtınperoksit değerinin, viskozitesinin ve setan sayısının arttığı görülmüştür.Ayrıca biodizel ve yaşlandırılmış biodizel, dizel yakıtı ile % 20 oranındakarıştırılarak tek silindirli dizel motorunda teste tabi tutulmuştur. Motorkarakteristikleri bir bütün olarak incelendiğinde B20 yakıtı ile dizel yakıtının benzerözellikler sergilediği, kimi motor devir aralıklarında ise her iki yakıtın aynı değerleriverdiği gözlemlenmiştir. YB20 yakıtı ise düşük motor devirlerinde dizel ve B20yakıtına nazaran daha iyi performans göstermesine rağmen yüksek devir sayılarındabu üstünlüğünü kaybettiği yapılan deneyler esnasında görülmüştür.
dc.description.abstract The need of energy has been speedily increasing because of growing population.However, fossil fuels that are the most important energy source of mankind, has beenspeedily exhausting, polluting the environment. On account of this reason, scientistshave been studying on the subject of renewable alternative energy resources for longyears.In this study, alternative fuels like ethanol, methanol, LPG, natural gas, hydrogen,vegetable oils, biodiesel which can be used for internal combustion engines wereinvestigated. Particularly, subject of biodiesel detailed. Biodiesel is an alternativefuel for diesel engines that can be produced from renewable feed stocks such asvegetable oil and animal fats.In the experimental study section, edible refined cotton oil used to produce methylester. Then methyl ester that was produced, have been aged by air for 18 hours. Todesignate the fuel properties and peroxide value during the oxidation processanalyses were made. Analyses show that peroxide value, cetane number andviscosity increased depending on oxidation time.In addition, biodiesel and aged (oxidized) biodiesel have been mixed with diesel fuelproportion of 20 %. All fuels tested in a single cylinder diesel engine. All the enginecharacteristics show that B20 blends and diesel fuel have smilar features, also theyhave same characteristic in some periods. Although oxidized biodiesel and dieselfuel blend has better performance than other fuels in low motor speed periods, it hasnot got good performance as other fuels in high motor speed periods.
dc.format.extent IX, 61 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Alternatif yakıtlar
dc.subject Etanol
dc.subject Metanol
dc.subject LPG
dc.title Biodizelin oksitlenmesinin yakıt özelliklerine ve motor performansına etkisinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Saltık, Ömür
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record