Fosil kökenli yakıtların enerji krizleri, petrol fiyatlarının sürekli artması vedünyadaki petrol rezervlerinin 30 yıllık ömrünün kalması yani sınırlı rezervli olmasınedeniyle, yeni motor yakıtı teknolojileri içinde bitkisel yağlar en önemli dizel yakıtalternatifi durumuna gelmiştir. Dizel motorlarında yenilenebilir alternatif yakıt olarakçeşitli bitkisel yağların kullanımı denenmektedir. Bitkisel yağların doğrudankullanımında sahip oldukları yüksek viskozite çeşitli uygulama , yanma ve yakıtsistemi problemleri yaratmaktadır. Dizel motorlarında alternatif yakıt olarak bitkiselyağların kullanılması üzerine yapılan çalışmalar doğrultusunda, viskozitesi No 2Dyakıtına yaklaşan fındık yağı metil esteri elde edilerek, elde edilen yakıttan No2Dyakıtıyla karışımlar hazırlanarak; 4 zamanlı, tek silindirli, hava soğutmalı, direktpüskürtmeli bir dizel motorunda kullanılmıştır. Deney motoru tam yük ve değişikdevirlerde test edilmiştir. Motor devir sayısına bağlı olarak motor performansı, yakıttüketimi, egzoz sıcaklık ve emisyon değerleri dizel yakıtı ile karşılaştırılmalı olarakverilmiştir. Elde edilen sonuçlar, fındık yağı metil esterinin özellikle motorperformansı açısından, dizel yakıtına yakın özellikler gösterdiğini ve alternatif dizelyakıtı olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur.x
Because of limited fossil fuels and energy crisises, vegetable oils are conserving theirplace in the technology of new engine fuels as a most important alternative of dieselfuels. Several vegetable oils are tested as an alternative renewable fuel for dieselengines. When vegetable oils are used directly, their higher viscosity causes severalapplication and combustion and fuel line problems. By considering the studies onusing vegetable oils as an alternative fuel for diesel engines, hazelnut methyl ester,which has approximately same with No 2D viscosity fuel, is obtained. Methyl estermixtures were prepared by No 2D.They were used on four stroke, single cylinder,air-cooled, direct injection engine. This engine is tested for full loads and differentrevolutions. Engine performance, fuel consumption, temperature of exhaust andemission values are given as depending on engine revolution and are matched withthe ones for diesel engines. Results show that hazelnut methyl ester has, especiallyfrom point of engine performance, close characteristics with diesel fuels and it couldbe used as an alternative diesel fuel.xi