Petrole bağlı olarak yaşanan çeşitli sorunlar nedeniyle, petrol kökenli yakıtlarayönelik alternatif yakıt arayışları üzerindeki çalışmalar büyük önem kazanmıştır.Dizel motorlu taşıtların mevcut taşıtlar arasında en büyük paya sahip olması dizelyakıtları üzerinde alternatif çalışmaları hızlandırmıştır. Bu hususta dizel yakıtınayakın özelliklere sahip, bitkisel kökenli bir dizel yakıtı alternatifi olan biyodizel önplana çıkmaktadır.Bu çalışmada, pamuk yağından transesterifikasyon metoduyla biyodizel üretilmiş veyakıt testleri yapılmıştır. Belirgin bir yakıt özelliği olarak motorinden daha yüksekviskoziteye sahip olan biyodizelin bu özelliğinin iyileştirilmesi için belirlisıcaklıklarda (60 0C, 90 0C ve 120 0C) ön ısıtmaya tabi tutulmuştur. Ön ısıtmauygulanan biyodizel tek silindirli, dört zamanlı, direk enjeksiyonlu, hava soğutmalıdizel bir motorda kullanılmıştır. Bulunan sonuçlar karşılaştırmalı olarak verilmiştir.Çalışmanın sonucunda ön ısıtmanın motor performans ve emisyonları üzerindeolumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. En iyi değerler 90 0C'de yapılan ön ısıtmadaelde edilmiştir. Daha yüksek sıcaklıklarda ise bazı yakıt sistemi sorunlarınarastlanmış, motor performansında olumsuz değerler saptanmıştır.
There has been much interest on alternative fuels because of variety problemsemerged from petroleum. Vehicles with diesel engine have big proportion among allof the transportation vehicles. So, the researches have been especially focused ondiesel engine fuel and interest has increased about this fuel.At the conducted studies about alternative fuels for diesel engine , biodiesel has beenattracted due to it?s some fuel proporties very closed to conventional diesel fuel.In this study, firstly biodiesel was produced from cotton seed oil and was tested todetermine it?s fuel proporties. Biodiesel has higher viscosity compared toconventional diesel fuel. So, different degrees preheating (30 0C, 600C, 900C, 120 0C)was performed to biodiesel to reduce viscosity and then were used as fuel in a directinjection, a single cylinder, four stroke, air cooled diesel engine. Finally, resultsobtained from the tests performed with preheated biodiesel fuels were showed aswell as conventional diesel fuel.At the end of the study, it was determined that the engine performance parametersand exhaust emissions were improved by preheating. The optimum results wasobtained by preheating performed at 90 0C (PYME-90). But, there were some fuelsystem problems and engine performance deterioration with preheated biodieselabove 90 0C especially 120 0C.