Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otomotiv sektöründe kullanılan dual faz sacların direnç nokta kaynağında meknaik özelliklerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Uğur Özsaraç
dc.date.accessioned 2021-03-24T11:37:11Z
dc.date.available 2021-03-24T11:37:11Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Aktaş, Serdar. (2008). Otomotiv sektöründe kullanılan dual faz sacların direnç nokta kaynağında meknaik özelliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81224
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Dual-fazlı çelikler, yüksek mukavemetli çelikler olup hem ferrit hem de martenzit mikroyapısı sağlamaları için ısıl işleme tabii tutulurlar. Şekillendirilebilirlikleri yüksektir, az alaşım içeriğine sahiptirler ve mukavemetleri yüksektir.Bu çalışmada Dual-faz 600 tipi otomobil saçlarından 1 mm ve 1,2 mm gibi farklı kalınlıklarda numuneler alınmış, bunlar elektrik nokta direnç kaynağı yöntemiyle değişik kombinasyonlarda birleştirilmişlerdir. 4, 5, 6, 7 ve 8 kA kaynak akım şiddetinde her bir numune için 5, 10, 15, 20 ve 25 periyot kaynak zamanlarında kaynaklı bağlantılar elde edilmişlerdir. Bu bağlantıların çekme-makaslama ve çekme-sıyırma deneyleri yapılarak mekanik özellikleri ve mikroyapıları incelenmiştir.
dc.description.abstract Dual-phase steel is a high-strength steel which is heat treated to contain both a ferrite and martensite microstructure for extra strength. It's highly formable and has a low alloy content and high strength. In this study, Dual-phase (DP 600 type) steel sheets having different thicknesses like 1 mm and 1,2 mm were welded in different combinations by electrical resistance spot welding method. Welded joints were prepared in 4, 5, 6, 7 and 8 kA welding currents and in 5, 10, 15, 20 and 25 cycles welding times. The tensile-peel and tensile-shear tests of these joints were performed and mechanical and microstructural properties of them were investigated, and also advise were given to users showing the optimum welding parameters.
dc.format.extent XXI, 146 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Dual-Faz
dc.subject Nokta direnç kaynağı
dc.subject otomotiv
dc.title Otomotiv sektöründe kullanılan dual faz sacların direnç nokta kaynağında meknaik özelliklerinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Metal Eğitimi Anabilim Dalı, Metal Eğitimi
dc.contributor.author Aktaş, Serdar
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record