dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Uğur Özsaraç |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T11:37:11Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T11:37:11Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Aktaş, Serdar. (2008). Otomotiv sektöründe kullanılan dual faz sacların direnç nokta kaynağında meknaik özelliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81224 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Dual-fazlı çelikler, yüksek mukavemetli çelikler olup hem ferrit hem de martenzit mikroyapısı sağlamaları için ısıl işleme tabii tutulurlar. Şekillendirilebilirlikleri yüksektir, az alaşım içeriğine sahiptirler ve mukavemetleri yüksektir.Bu çalışmada Dual-faz 600 tipi otomobil saçlarından 1 mm ve 1,2 mm gibi farklı kalınlıklarda numuneler alınmış, bunlar elektrik nokta direnç kaynağı yöntemiyle değişik kombinasyonlarda birleştirilmişlerdir. 4, 5, 6, 7 ve 8 kA kaynak akım şiddetinde her bir numune için 5, 10, 15, 20 ve 25 periyot kaynak zamanlarında kaynaklı bağlantılar elde edilmişlerdir. Bu bağlantıların çekme-makaslama ve çekme-sıyırma deneyleri yapılarak mekanik özellikleri ve mikroyapıları incelenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Dual-phase steel is a high-strength steel which is heat treated to contain both a ferrite and martensite microstructure for extra strength. It's highly formable and has a low alloy content and high strength. In this study, Dual-phase (DP 600 type) steel sheets having different thicknesses like 1 mm and 1,2 mm were welded in different combinations by electrical resistance spot welding method. Welded joints were prepared in 4, 5, 6, 7 and 8 kA welding currents and in 5, 10, 15, 20 and 25 cycles welding times. The tensile-peel and tensile-shear tests of these joints were performed and mechanical and microstructural properties of them were investigated, and also advise were given to users showing the optimum welding parameters. |
|
dc.format.extent |
XXI, 146 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Dual-Faz |
|
dc.subject |
Nokta direnç kaynağı |
|
dc.subject |
otomotiv |
|
dc.title |
Otomotiv sektöründe kullanılan dual faz sacların direnç nokta kaynağında meknaik özelliklerinin incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Metal Eğitimi Anabilim Dalı, Metal Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Aktaş, Serdar |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|