Yaşam bir eğitim sürecidir. İnsan yaşamı boyunca kimi zaman işi için kimi zaman kendini gerçekleştirmek adına yeni şeyler öğrenmeye ihtiyaç duyar. Kimi zaman devlet, halkını bilinçlendirmek adına belli konularda eğitim vermeye çalışır. Bireyler sosyo-ekonomik durumlarından dolayı farklı sorumluluklara sahiptir. Bireylerin çoğu zaman eğitim ihtiyaçları zaman, para, yoğunluk, çocuk gibi nedenlerden dolayı bu sorumlulukların ardında kalır. Eğitim almak istese dahi birçok eğitimi çevresinde bulma güçlüğü yaşamaktadırlar. İşte bu nedenlerden dolayı zamandan ve mekândan bağımsız eğitim olanakları yetişkinlerin hizmetine sunulmalıdır.Web Tabanlı Uzaktan Eğitim çalışmaları ülkemizde yavaş yavaş yaygınlaşan bir hizmettir. Lakin yetişkinler eğitimin her konusunda olduğu gibi bu konuda da ihmal edilmektedir. Bu çalışma yetişkinlere yönelik eğitimlerin internet üzerinden destekleyici eğitimle de verilmesi durumunda başarının nasıl değişeceğini bulmaya yönelik yapılmıştır.Bu tez çalışması kapsamında kursiyerlere bilgisayar bilgisini ölçen öntest uygulanmıştır. Kursiyerler bilgi seviyesi açısından birbirine denk olacak şekilde 2 gruba ayrılmıştır. Bir gruba yüz yüze eğitim verilmiş diğer gruba yüz yüze eğitimin yanında hazırlanan internet sitesi sayesinde uzaktan destekleyici eğitimde verilmiştir. Eğitim sonunda grupların bilgileri sontestle ölçülmüştür.Tez çalışmasında elde edilen bazı sonuçlar şöyledir; Uzaktan destekleyici eğitim alan grubun klasik yöntemle eğitim alan gruba göre %50 daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Genç ve orta yaşa geçişteki kursiyerlerin başarılarının, ergen, orta yaş ve yaşlı kursiyerlere göre daha başarılı olduğu anlaşılmıştır. Kursiyerlerin öğrenim urumu yükseldikçe başarısının da arttığı ortaya çıkmıştır. Kursiyerlerin iş/meslek durumuna göre başarılarında herhangi bir anlamlı farklılık bulunamamıştır. Bekâr kursiyerlerin evlilere göre anlamlı derecede başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Daha önce bilgisayar eğitimi alan kursiyerlerin almayanlara göre başarıları anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Cinsiyete göre başarıda anlamlı derecede farklılık bulunamamıştır.
Life is a training process. Human being needs to learn new things sometimes for his job, sometimes for improving himself throughout his life. Sometimes government tries to give training at certain topics to make conscious its nation. Individuals have different responsibilities due to their socio-economical situations. Most of the time, training needs of individuals fall behind these responsibilities because of reasons such as time, money, intensity, children. Even if he wants to be trained, he has the difficulty of finding many of trainings around. As you see, because of these reasons training opportunities which are independent of time and place must be in the service of adults.Web Based Distant Training works is a gradually becoming widespread service. However adults are neglected in this subject as well as at all subject of training. This research has been made to find out how success will change in case trainings directed towards adults is given with supportive training on internet too.As parts of the thesis, pre-tests, evaluating computer knowledge, are applied . According to the level of the trainess, they were allocated as 2 equal groups. One of the first group is trained by face to face, the other is trained either face to face or distant supportive training using designed web site. After the training, knowledge of the groups is evaluated by final test.Some of the results obtained at the end of research are as follows; it has come to light that the group which has taken distant supportive training are more successful compared to the group which has taken training with classical methods. It has been found out that young and middle aged adult trainees are more successful than middle aged and old trainees. It has been understood that unemployed people and students are more successful than other employed adults. It has been revealed that differences at education level are not a factor affecting success.