dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Cemil Öz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T11:36:59Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T11:36:59Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Yılmaz, Ziynet. (2008). Üç boyutlu etkileşimli sanal ortam oluşturma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81153 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Sanal Gerçeklik mühendislik başta olmak üzere sağlık, eğitim ve öğretim alanlarında kullanılmaktadır. Bu çalışmada, sanal gerçeklik uygulamaları için çok amaçlı üç boyutlu sanal ortam dizaynı gerçekleştirildi ve bu ortam üzerinde etkileşim denemeleri yapıldı. Sanal ortam oluşturmak için Multigen-Paradigm Creator programı kullanıldı. Sanal ortam olarak Sakarya Üniversitesi Esentepe kampüsü seçildi. Sanal ortamda, kampüs yüzeyi, yol eğrileri, virajları birebir oluşturulmaya çalışıldı. Sanal ortam oluşturulmasında; zeminin çok fazla engebeli oluşu ve birebir boyutları ile bina tasarımlarından kaynaklanan zorluklar mevcuttur. Çalışmada, Vega LynX programı kullanılıp, etkileşime geçildi. Sanal ortam oluşturulduğunda HMD aygıtı ile kullanıldı. |
|
dc.description.abstract |
Virtual reality is being used mainly in engineering and also healty education and teaching area. In this study for virtual reality applications, a multi purpose three dimensional virtual environment is designed and interactions events withing this environment are searhed. For creating virtual environment, Multigen Creator programme is used. Sakarya University?s campus choosen as virtual environment. In virtual environment, university campus surface slopes, curves, buildings and one to one a real ares are attempted to design. In creating virtual environment there are difficulties stemming from too much slopes of the ground and designing a real one to one dimension building. Vega LynX program is used and hence virtual interaction done. The virtual environment whince created is used built HMD device. |
|
dc.format.extent |
X, 54 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Sanal gerçeklik |
|
dc.subject |
Sanal ortam |
|
dc.subject |
Etkileşim |
|
dc.subject |
Simülasyon |
|
dc.title |
Üç boyutlu etkileşimli sanal ortam oluşturma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Ziynet |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|