Öğrenciler dinleme ve uygulamanın her ikisininde olduğu bir dersi daha iyi öğrenirler. Bilgisayar mühendisliği, elektrik mühendisliği gibi benzer bölümlerde bulunan donanım laboratuarları olmayan küçük okullarda bilgisayar mimarisi dersinde uygulama yapmak zordur. Bu tez, bilgisayar mimarisi ve CPU tasarımı konularında çalışmak isteyen öğrencilere yön gösterici bir çalışmadır. Bu tezde tasarlanan mikro işlemci ticari mikro işlemcilerde ortak olarak kullanılan 59 komutu simüle eder. Altı farklı adresleme moduna sahiptir. Kesme ve giriş-çıkış işlemleri yapabilmektedir. Genel ve özel amaçlı olmak üzere 11 kaydedicisi vardır. 64 KB lık bir belleğe sahip olan bu mikro işlemci, kaydediciler ve bellek arasındaki iletişimin gerçekleşebilmesi için 16 bitlik bir ortak veri yolu tasarlanmıştır. Yazılan bir programın makine koduna dönüştürülebilmesi için Visual Studio .NET'te bir derleyici program yazılmıştır. Sonuç olarak, yazılan bu program vasıtasıyla öğrenci yazdığı bir programın akışını izleyebilmektedir.Anahtar kelimeler: Bilgisayar mimarisi, mikro işlemci tasarımı, simülasyon
Students learn better when they both hear and do. In computer architecture courses ?doing? can be difficult in small schools without hardware labs hosted by computer engineering, electrical engineering, or similar departments. This thesis is an instructional aid for students studying computer architecture and CPU design. The microprocessor that designed in this thesis simulates 59 instructions that used common in commercial microprocessor. It has six different adressing modes. It has Interrupt and input-output instructions. It has 11 registers that are general and private registers. It is designed 16-bit common data bus to realize communication between this microprocessor has a 64 KB memory, registers, and memory. It is wrote a program that is compiling to machine code in Visual Studio .NET. consequently, can watch the flow of written program by means of this programKey Words: Computer Architecture, microprocessor design, simulation