Açık Akademik Arşiv Sistemi

Hibrit otobüs seyir hali emisyonlarının ölçüm ve modellemesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Şeref Soylu
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:58:14Z
dc.date.available 2021-03-24T08:58:14Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Şentürk, Gürkan. (2009). Hibrit otobüs seyir hali emisyonlarının ölçüm ve modellemesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81108
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract HİBRİT OTOBÜS SEYİR HALİ EMİSYONLARININ ÖLÇÜM VE MODELLENMESİ'' San-Tez Projesi kapsamında yürütülen bu çalışmada belediye otobüslerinden kaynaklanan seyir hali emisyonlarının ve yakıt tüketiminin belirlenmesi için sürüş çevrimlerinin geliştirilmesi araştırılmıştır.Sürüş çevrimleri, taşıtların yakıt ekonomisi ile birlikte egzoz emisyon miktarlarının belli bir kritere göre verilebilmesi ve bu yönden kıyaslanabilmesi amacıyla düşünülmüş deneylerdir.Yurtdışında kullanılan sürüş çevrimlerinin incelenmesi neticesinde çevrimlerin nasıl geliştiği, ne amaçla yapıldıkları ve sonuç olarak yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarının gelişimi için gerekli oldukları belirlenmiştir. Aynı zamanda otobüslerin seyir halindeki özellikleri incelenerek enerji kayıpları hesaplanmıştır. İncelemeler sonucu bölgeden bölgeye farklı trafik durumları gözlenmiştir. Türkiye'de belediye otobüsü sürüş çevrimi oluşturulması için literatür araştırması yapılarak uygun yöntem belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Sürüş Çevrimi, Hibrit Otobüs, Emisyon, Yakıt Tüketimi,
dc.description.abstract In this study, driving cycles for examination of urban city bus emissions and fuel consumption were searched. This study was completed as a part of the SAN-TEZ project which entitled ?Measurement and modeling of real world emissions of hybrid city busses?.Driving cycles were considered to be standardized tests to determine and compare fuel consumptions and exhaust emissions of vehicles.As a results of reviewing literature about driving cycles which are used in other countries, how driving cycles are developed, what does it for and as a result of these, driving cycles are useful for determine the fuel consumption and measureing the exhaust emissions. At the same time, urban city bus traffic activities were examined and the energy losses associated with frequent acceleration and deceleration were calculated. As a result of the examination the energy loss difference from region to region were observed. Literature has been reviewed as a proper method to establish municipal bus driving cycle in Turkey.Key Words: Driving Cycle, Hybrid Bus, Emission, Fuel Consumption
dc.format.extent XII, 59 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Sürüş çevrimi
dc.subject Hibrit otobüs
dc.subject Emisyon
dc.subject Yakıt tüketimi
dc.title Hibrit otobüs seyir hali emisyonlarının ölçüm ve modellemesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Mühendisliği Anabilim Dalı, Çevre Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Şentürk, Gürkan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record