dc.contributor.advisor |
Profesör Vahdettin Sevinç |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T08:57:51Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T08:57:51Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Genç. Asiye Asuman. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin karışımlar konusu anlamalarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81035 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma işbirlikli öğrenme yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi karışımlar konusu başarısına, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın örneklemi, Sakarya ili Karasu ilçesinde bir ilköğretim okulunda bulunan 61 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu ilköğretim okulunda bulunan sınıflarından biri deney, biri de kontrol grubuna rastgele atanmıştır.Araştırma, 2007?2008 öğretim yılının 2. döneminde, ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi ?Karışımlar? konusu üzerinde yapılmıştır. Deneysel uygulamalar başlamadan önce her iki gruba da karışımlar konusu başarı testi, fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği ve öğrenci motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Kontrol grubunda dersler programda belirtilen mevcut öğretimle; deney grubunda ise işbirlikli öğrenme yönteminin birlikte öğrenme tekniğiyle işlenmiştir. Uygulama sonunda, yapılan etkinliklerin; öğrencilerin fen ve teknoloji dersi karışımlar konusu başarısına, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini değerlendirmek amacıyla her iki grupta da başarı, tutum ve motivasyon testleri son test olarak tekrar uygulanmıştır.Çalışmada hipotezlerin test edilmesine yönelik olarak, gruplar arasındaki farklılıkların anlamlı olup olmadığını saptamak için ilişkisiz t-testi, Mann-Whitney U testi, varyans analizi (ANOVA) ve kovaryans analizi ( ANCOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, işbirlikli öğrenme yönteminin programdaki mevcut öğretime göre öğrencilerin fen ve teknoloji dersi karışımlar konusunu anlamalarında ve fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonlarının artmasında daha etkili olduğunu göstermiştir. Fakat deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarında anlamlı bir fark görülmemiştir. |
|
dc.description.abstract |
This research was carried out to examine the effects of cooperative learning method to 7th Graders? success on the subject of ?Solutions? in Science Lesson and also their attitude and motivation toward Science. For this aim, one experimental and one control group were randomly appointed from 7/A and 7/B classes in a primary school existing in Karasu District in Sakarya. The number of students which forms sample group is 61.Before the experimental application started, success test on the subject of solutions, attitude scale toward Science and students? motivation scale were applied to both of the groups in the second semester of 2007-2008 academic term. Lessons were worked out according to present teaching methods stated in program in control group and cooperative learning method in experimental group. Success, attitude and motivation tests were applied again to both of the groups in order to evaluate the effects of activities done at the end of the application to students? success in subject of solutions in Science Lesson and their attitudes and motivation toward science.In order to test research hypothesis, independent group t-test, analysis of variances (ANOVA) and Mann-Whitney U test were used. Results showed that compared with the present teaching methods in the program, cooperative learning method is effective in the success on the subject of ?Solution? in Science Lesson and motivations toward Science. No meaningful difference was seen in attitudes toward science, both in experimental and control group. |
|
dc.format.extent |
XII, 113 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
İşbirlikli öğrenme |
|
dc.subject |
Fen ve teknoloji öğretimi |
|
dc.subject |
Karışımlar konusu |
|
dc.subject |
Tutum |
|
dc.title |
İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin karışımlar konusu anlamalarına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Genç. Asiye Asuman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|