dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ufuk Kula |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T08:57:44Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T08:57:44Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Kabeloğlu, E. Elçin . (2009). Otomotiv montaj hatlarında optimal arastok miktarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81008 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Değişen müşteri taleplerini karşılamak için bütün endüstrilerde olduğu gibi, otomotiv endüstrisinde de farklı model ve özellikte ürünler üretilmektedir. Bu durumda otomotiv işletmeleri, kendi kısıtlarını göz önünde bulundurarak maliyetlerini arttırmadan talebi karşılayacak araç sırasını bilmek isterler.İşletmeler için araç sıralarını belirlemek, işlem ve istasyon sayısı arttıkça karmaşıklaşmaktadır. İşlem ve istasyon sayısının artması kısıtları arttırmaktadır ki bu da problemin çözümünü iyice zorlaştırmaktadır. Buna ek olarak belirlenen bu sıralar istasyonların herhangi birinde meydana gelen hatalar sonucunda bozulmaktadır. Bozulan sıraya tekrar uyum, sıralarda bozulma meydana gelen istasyonlardan sonra stok tutulması ile önlenecektir. Tutulan stoklar sıradaki hatalı araçlar ile yer değiştirecektir. O zaman da problem tutulması gerekli stok miktarlarının hesaplanması olacaktır. Stok tutmak işletmelerin hem maliyet hem de yer kısıtından dolayı kaçındıkları bir durumdur. Yani sıra bozulmalarından en az düzeyde etkilenmek için stok tutulması gerekli iken, işletmeler stok tutma maliyetlerinden kaçındıkları için stok tutmak istemezler. Bu durumda karşımıza çıkan ikilem ancak optimal stok miktarlarının bulunması ile aşılır.Çalışmamızda kurulan simülasyon modeli ile tüm bu kısıtlar altında sistem modellenmiş ve tutulması gerekli optimum stok miktarları belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Araç Sıralama, Yeniden sıralama problemi, Stok |
|
dc.description.abstract |
The automotive industry, like most other industries, has long been depent on chancing customer demands. That is the reason of producing different types of cars. In this case automotive industries, according to their constraints, focus on minimizing the costs. They are working for the right sequence for the minimum costs.Sequencing cars, getting more and more difficult when processing types and workstations increases, which turns to really hard problem.(NP hard problem) In addition to this sequencing constraints, firms will face to face with defects.The sequence can be altered intentional and unintentional. Intentional sequence alteration to fix different sequencing considerations between departmants. Unintentional sequence alteration can be seen because of defects or machine breakdowns. In each situation firms should have stock areas against system stop. In this case the difficult question is determining the optimum stock quantities in stock areas.In this study we are trying to find an answer to this difficult question by doing simulation of the car assembly line.Key Words: Car Sequencing, Resequencing Problem, Stock |
|
dc.format.extent |
VIII, 85 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Araç sıralama |
|
dc.subject |
Yeniden sıralama problemi |
|
dc.subject |
Stok |
|
dc.title |
Otomotiv montaj hatlarında optimal arastok miktarının belirlenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kabeloğlu, E. Elçin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|