Bu çalışmada, kavramsal değişim metinlerinin, kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci başarısına etkisi araştırılmış olup, kullanılan yöntemin öğrencilerin fen bilgisine yönelik tutumları üzerine etkisi de incelenmiştir.Çalışmanın örneklemini, Sakarya İli, Akyazı İlçesi'nde bulunan iki farklı ilköğretim okulundaki üç farklı şubede öğrenim gören 60 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2007-2008 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Şubelerden ikisi kavramsal değişim metinleri kullanılarak ders işlenen deney, diğeri ise geleneksel yöntemle ders işlenen kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rasgele yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Başarı Testi, Fene Yönelik Tutum Ölçeği ve Grasha-Riechman Öğrenci Öğrenme Stili Ölçeği ve yalnızca deney gruplarında son test olarak Kavramsal Değişim Metinlerine Yönelik Tutum Testi olmak üzere dört ölçekten faydalanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler ilişkisiz t-testi ve gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılığını karşılaştırmak için tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları kavramsal değişim yaklaşımına göre öğrenim gören deney grupları öğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemi ile ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinin hem başarı hem de tutum puanları arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Aynı zamanda deney gruplarında kavramsal değişim metinlerini çalışma türünün (bireysel-ortaklaşa) de grupların başarı puanları arasında anlamlı bir fark meydana getirmediği sonucuna varılmıştır. Grupların öğrenme stilleri alt boyutlarına göre başarı ve tutum puanları arasındaki fark incelendiğinde de hiçbir öğrenme stili alt boyutunda grupların başarı ve tutum sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
The main purpose of this study was to compare the effectiveness of instructions one based on conceptual change approach and the other based on traditional science instruction on eight grade primary school students? understanding of photosynthesis and respiration in plants concepts. And also students? attitudes toward science was investigated.The group of the study were 60 eight class students, who are in three diffrent classes of two different primary scholls. Treatment was carried out in the first semester of 2007-2008 education year. Two of groups was called experimental group and instructed with conceptual change texts, the other group was called control group and was instructed with traditionally designed science instruction over a period of four weeks. Photosynthesis and Respiration in Plants Success Test, Attitude Scale Towards Science and to evaluate students? learning sytles Grasha-Reichman Learning Style Scale were administered to both groups of students. The students in experimental group also received Attitude Scale Towards Conceptual Change Texts.The hypotheses were tested by using, t-test, ANOVA and analysis of covariance (ANCOVA). The results of the research showed that, no significant difference was found in photosynthesis and respiration in plants subject success and attitudes toward science between groups. As another result, any significant difference was found between student?s success and attitude score means who have different learning styles.