Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sorgulayıcı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor N. İzzet Kurbanoğlu
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:57:39Z
dc.date.available 2021-03-24T08:57:39Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Bağcaz, Ebru . (2009). Sorgulayıcı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80983
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; fen ve teknoloji dersinde fiziksel ve kimyasal değişim konusunu, yapılandırmacı yaklaşımı temel alan sorgulayıcı öğretim yöntemi ile öğrencilere sunarak bu yöntemin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutum konusunda etkisini yine yapılandırmacı yaklaşımı temel alan 5E modeli ile karşılaştırarak incelemektir.Çalışmanın örneklemini, Geyve Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu'ndan 30 kişi ve Geyve Doğantepe YİBO' dan 30 kişi olmak üzere toplam 60 kişi oluşturmaktadır. Uygulama 2008-2009 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde gerçekleştirilmiştir.Uygulama, haftada dört ders saatini kapsayacak şekilde, üç hafta boyunca yapılmıştır. Fiziksel ve kimyasal değişim konusu Deney 1 grubunda sorgulayıcı öğretim yöntemi, Deney 2 grubunda ise 5E modeli ile araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Fiziksel ve Kimyasal Değişim Başarı Testi ve Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği olmak üzere iki ölçekten yararlanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler, sorgulayıcı öğretim yönteminin 5E modeline göre öğrencilerin akademik başarısını daha fazla arttırdığını göstermiştir. Fakat her iki yöntemin de son test puanlarına bakıldığında fen ve teknolojiye yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the topic called physical and chemical changes in the science and technology lesson by presenting students applying the constructivist approach ,which is grounded on inquiry based teaching, so as to compare its efficiency with the 5E model, also grounded on the constructivist approach, by means of student academic success and attitudes towards science to exist in both methods.The participants of this case study are composed of 30 students from the Geyve Ahmet Yesevi Primary School and 30 students from Geyve Primary Boarding School, which accounts for 60 students.The case study was conducted at the first term of 2008-2009 teaching year.The case study had been conducted for 3 weeks with 4 lessons per week tempo. The topic of physical and chemical changes was carried by the researcher applying the Inguiry teaching in the experiment 1 group and applying the 5E model in the experiment 2 group.Two scales, physical and chemical changes improvement test and the attitude scale in science and technology, were applied in order to derive data from the case study.The data acquired through the resarch shows that the inquiry teaching method increases the academic success of the students more than the 5E model. However; when the final attidute test scores of the groups taught with either method were evaluated, no meaningful differences were recorded
dc.format.extent IX, 135 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Fen ve teknoloji
dc.subject Sorgulayıcı öğretim yönetimi
dc.subject Fiziksel ve kimyasal değişim
dc.subject 5E modeli
dc.title Sorgulayıcı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Bağcaz, Ebru
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record