Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğrencilerin fen ve teknoloji akademik başarısıyla Türkçede okuduğunu anlama ve matematik başarıları arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ünsal Umdu Topsakal
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:57:38Z
dc.date.available 2021-03-24T08:57:38Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Obalı, Berna. (2009). Öğrencilerin fen ve teknoloji akademik başarısıyla Türkçede okuduğunu anlama ve matematik başarıları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80979
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji derslerindeki akademik başarılarının Türkçede okuduğunu anlama ve matematikte doğal sayılar, kesirler, ondalık kesirlerle ilgili başarılarıyla ilişkisini incelemek, ayrıca fen ve teknoloji akademik başarılarına öğrencilerin cinsiyetlerinin, ailelerinin eğitim durumlarının ve gelirlerinin etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Sakarya ilinin, Adapazarı, Karasu, Akyazı, Hendek ilçelerinde bulunan toplam 10 ilköğretim okulundan 611 altıncı sınıf öğrencisi ile ilişkisel tarama türünde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türkçe başarı testi, matematik başarı testi ve öğrenci bilgi formu kullanılmıştır. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine ait akademik başarıları için ise 2008-2009 eğitim-öğretim yılı I. dönem sonu Fen ve Teknoloji ders notları kullanılmıştır.Toplanan veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Pearson Momentler Korelasyonu, Çoklu Regresyon Analizi, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre matematikte ve Türkçede okuduğunu anlamada başarılı öğrencilerin fen ve teknoloji derslerinde de başarılı olduğu gözlenmiştir. Araştırmada kız öğrencilerin fen ve teknoloji derslerindeki akademik başarılarının erkek öğrencilerinkine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Çalışmada öğrenci ailelerinin eğitim durumlarının ve gelir düzeylerinin de öğrencilerin fen ve teknoloji derslerindeki akademik başarıları üzerine etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract This study was done to investigate the relationship between science and technology academic achievements and Turkish reading comprehension achievements and mathematics achievements of the sixth grade students? and also this study was done to reveal how the students? gender, family income and educational status effects on the students? science and technology academic achievements.This study is carried out with 611 sixth grade students from 10 primary schools that are situated in Adapazarı, Karasu, Akyazı, Hendek, districts of Sakarya, in the form of relational survey type.In the research mathematics achievement test, Turkish achievement test and student information test were used as data collection tool. For the students? science and technology academic achievements, the final science and technology lesson grades of the first season in the academic year 2008-2009, were used.The collected data was analyzed by using SPSS statistic program. Pearson Moments Correlation, Multiple Regression Anlysis, , independent samples t-test, One-Way ANOVA were used for the analysis of this research.Acording to the findings of the research, the students that are successful in mathematics and Turkish reading comprehension were also seen successful in science and technology lessons. In the research, female students were seen more succesful than male students, in science and technology lessons. Families' education and income levels of the students, have an impact on the students' academic achievement in science and technology lessons, has been reached as a result of the research.
dc.format.extent VIII, 77 yaprak : 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Fen ve teknoloji akademik başarısı
dc.subject Matematik başarısı
dc.subject Türkçe başarısı
dc.title Öğrencilerin fen ve teknoloji akademik başarısıyla Türkçede okuduğunu anlama ve matematik başarıları arasındaki ilişki
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Obalı, Berna
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record